ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Wed, 31.05.2023, 20:10

زنی که بایدن را به «آزارجنسی» متهم کرده از روسیه درخواست شهروندی کرد


رادیو فردا: تارا ريد، زن آمريکايی که جو بايدن، رئیس‌جمهور فعلی آمریکا را به «تعرض جنسی» متهم کرده، در گفت‌و‌گو با يک رسانه دولتی روسیه گفت پس از ورود به مسکو تصميم گرفته برای تابعيت این کشور درخواست بدهد.

به گزارش روزنامه بريتانيايی گاردين و شبکه خبری «سی ان ان»، خانم ريد در مصاحبه چند ساعته با رسانه روسی اسپوتنيک که روز سه‌شنبه پخش شد، گفت: «پس از پياده شدن از هواپيما در مسکو برای اولين بار پس از مدت‌ها احساس امنيت کردم. احساس کردم که مورد احترام هستم و به من حرف‌های من توجه می‌شود.»

او ادعا کرد که يک سياستمدار جمهوريخواه آمريکايی به او گفته که امنيتش در «خطر» است و به همين دليل آمريکا را ترک کرده است.

تارا ريد، ۵۹ ساله افزود: «تمايل دارم از ولاديمير پوتين بخواهم که به من تابعيت روسيه بدهند. قول می‌دهم شهروند خوبی باشم.»

او با این حال افزود که ترجيح می‌دهد تابعيت آمريکايی خود را حفظ کند.

مجری این برنامه ماريا بوتينا بود که در سال ۲۰۱۹ به جرم جاسوسی در آمريکا به ۱۸ ماه زندان محکوم شد و اکنون عضو پارلمانی حزب ولاديمير پوتين است. او به خانم ريد وعده داد که موضوع تابعيت روسيه را با ولاديمير پوتين در ميان خواهد گذاشت.

خانم ريد اتهام «تعرض جنسی» عليه جو بايدن را در اوج کارزار انتخاباتی سال ۲۰۲۰ مطرح کرد. او ۳۰ سال پیش، زمانی که آقای بايدن سناتور بود چند سال در دفتر او کار کرده است.

آقای بايدن در واکنش به انتشار ادعاهای خانم ريد اين اتهام را قاطعانه تکذيب کرد.

باوجود ادعای خانم ريد در مورد شکايت به مراجع قضايی، هيچ گزارشی از وجود اين شکايت و بررسی آن منتشر نشده است و برخی از رسانه‌های آمريکايی صداقت خانم ريد را زير سئوال برده‌اند.