ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Fri, 26.05.2023, 11:38

اعلام همبستگی ایرانیان با مردم مظلوم اوکراین / مهدی نصیری


اعلام همبستگی ایرانیان با مردم مظلوم اوکراین و انزجار از متجاوزان و اشغالگران روس

رئیس جمهور اوکراین در اظهاراتی از کمک تسلیحاتی و پهپادی جمهوری اسلامی ایران به متجاوزان و اشغالگران روسی علیه مردم مظلوم اوکراین که کشورشان به ویرانه ای تبدیل شده و جان هزاران انسان بی گناه را گرفته، به شدت انتقاد کرده و این حمایت‌ها را مایه بدنامی ایران و ایرانیان دانسته است.

پیشنهاد می‌کنم اکنون که در چنین سطحی ملت ایران مورد خطاب قرار گرفته، به حکم ارزشهای الهی و انسانی و دفاع از مصالح و منافع عالی ملی، در اعلام انزجار از اشغالگران و متجاوزان روس و حامیان آنها و همبستگی با مردم اوکراین، کاربران ایرانی فضای مجازی، تصویر پروفایل خود را از الان به مدت ۷۲ ساعت به تصویر بالا تغییر دهند.

مهدی نصیری

سخنرانی ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین، خطاب به مردم ایران:

وقتی که پهپاد ایرانی یک زن اوکراینی باردار را همراه با شوهرش در خانه‌شان میکشد، به شما چه میرسد؟ وقتی که «شاهد» شما خوابگاه دانشجویان ما را میکوبد، مردم میمیرند و ساختمان آتش میگیرد، مأموران نجات از راه میرسند و چند دقیقه بعد «شاهد» دوم اصابت می‌کند و جان ناجیان را می‌گیرد.این قتل‌های ددمنشانه به چه درد ایران می‌خورد؟.. به دست روسیه، البته، ولی با سلاح شما. از این چه چیزی گیر شما، مردم تهران یا شیراز یا سقز یا هر شهر دیگر ایران می‌آید؟ شوربختانه، فقط انزوای بیشتر از جهان و مشکلات بیشتر. هدف حملات روسیه، مطلقاً همه چیز و همه کس است. خانه و کاشانه، مدارس، بیمارستان‌ها، نیایشگاه‌ها، کلیساها، نیروگاه‌ها، بازارها، حتی نقاط توزیع کمک‌های بشردوستانه و ایستگاه‌های اتوبوس هزاران نمونه‌اش را داریم. ای مردم ایران! روسیه بدون تفکیک به همه چیز ضربه می‌زند.  با توپخانه و خمپاره‌انداز، با موشک و پهپاد؛ با هر آنچه در اختیار دارد و آنچه از سوی شما به روسیه می‌دهند. من مطمئنم که شما باید در سوی دیگر تاریخ باشید.