ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Thu, 25.05.2023, 18:08

فرمانده «سپاه داوطلبان روس»: مسکو در انتظار حمله‌های بیشتر ما باشد


یورونیوز: روسیه روز سه‌شنبه از دفع حمله‌ای به منطقه بلگرود در مرز اوکراین خبر داد. کی‌یف اعلام کرد که این حمله توسط شهروندان روس انجام شده و یک درگیری داخلی است. سپس دو گروه شبه‌نظامی روس مسئولیت این حمله را پذیرفتند. حال فرمانده یکی از این گروه‌ها اعلام کرده که در حال تدارک حملات بیشتر به خاک روسیه است.

دنیس کاپوستین، فرمانده گروه شبه‌نظامی موسوم به «سپاه داوطلبان روس» روز چهارشنبه در خاک اوکراین و در نزدیکی مرز روسیه در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرد که این گروه در حال تدارک حملات بیشتر به خاک روسیه است.

ارتش روسیه روز سه‌شنبه اعلام کرد که حمله به خاک این کشور در منطقه بلگرود توسط خودروهای زرهی انجام شده و این ارتش موفق شده است مهاجمان را مجبور به عقب‌نشینی به خاک اوکراین کند.

اگرچه مسکو مدعی شده است که در این عملیات بیش از «۷۰ ملی‌گرای اوکراینی» را کشته است، اما آقای کاپوستین می‌گوید دو سرباز گروه او «بطور خفیفی مجروح» شده‌اند و مجموع تلفاتشان در این عملیات ۲ کشته و ۱۰ زخمی بوده است. او همچنین مدعی است که سربازانش موفق شدند یک خودروی زرهی و یک سلاح ضد پهپاد ارتش روسیه را به غنیمت بگیرند.

آقای کاپوستین که خود را «روباه سفید» می‌نامد، گفت: «فکر می‌کنم دوباره ما را در آن‌ طرف مرز خواهید دید. نمی‌توانم نقشه‌های آینده را فاش کنم و حتی نمی‌توانم بگویم از کدام جهت چه اتفاقی قرار است بیفتد. اما مرز بسیار گسترده است و هر لحظه ممکن است در هر نقطه‌اش درگیری روی دهد.»

او از پاسخ مستقیم به این پرسش که سلاح‌های گروهش از کجا تامین می‌شود طفره رفت و گفت: «قطعا می‌دانم سلاح‌هایم را از کجا می‌آورم. متاسفانه از سوی شرکای غربی نیست.» 

وی افزود که سلاح‌های نظامی غربی ارتش اوکراین در نبرد باهموت به تصرف نیروهای روس درآمده است و می‌توان آن‌ها را از بازار سیاه خریداری کرد.

دنیس کاپوستین با اشاره به این که تنها کمک کی‌یف به آن‌ها پشتیبانی اطلاعاتی و اهدای سوخت، غذا و دارو است، گفت: «البته که اوکراینی‌ها به داد زخمی‌های ما می‌رسند. اما هر کمک بیشتری قضایا را پیچیده می‌کند.»

وی افزود: «ما خودمان برای خودمان تصمیم می‌گیریم. البته می‌توانیم روی رفقای اوکراینی‌مان برای برنامه‌ریزی حساب کنیم. نقشه آینده ما در اختیار گرفتن قلمروهای جدید در فدراسیون روسیه است. فقط کمی صبور باشید و چند روزی صبر کنید.»

اتحادیه ضد افترا که یک سازمان غیرانتفاعی حقوق بشری مستقر در نیویورک است آقای کاپوستین را «یک نئونازی روس که سال‌ها است در آلمان زندگی می‌کند» معرفی کرده است.

با این حال او اگرچه راست‌گرا بودن گروهش را قبول دارد، اما «نازی» بودن را ناسزا می‌داند.