ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Sun, 21.05.2023, 23:15

بیانیه مجامع اسلامی ایرانیان در محکومیت اعمال مجازات اعدام


دو روز پس از اینکه آقای بحرینی نماینده جمهوری اسلامی، با اغماض،و توافق کشورهایی که خود را مدافع حقوق بشر می دانندبه ریاست مجمع اجتماعی شورای حقوق بشر سازمان ملل، رسید، نظام ولایت مطلقه که بنیان در نقض حقوق دارد بار دیگر دست به جنایت زد و بر خلاف تمام موازین حقوقی سه جوان ایرانی را به کام مرگ کشاند.

دستگاه قضایی نظام ولایت مطلقه به عنوان بخشی از دستگاه سرکوب، از آنجا که در خدمت  ” اوجب واجبات” و هدفش حفظ نظام است ونه اجرای عدالت، از جمله مجازات اعدام را وسیله ترساندن مردم قرار داده است.

قضات مرگ در خدمت استبداد، از آغاز استقرار رژیم، علیرغم تمامی موازین حقوقی – حتی بر آمده از فقه- اعترافات اجباری و غیر قانونی متهمان را ملاک قضاوت و صدور حکم قرار می دهند.

اما هر مجازاتی باید بر اساس اصل جبران باشد و از آنجا که اعدام مجازاتی جبران ناپذیر است عادلانه نیست و  باید کوشید تا لغو شود. ما خواهان لغو مجازات اعدام هستیم.

هموطنان
تجربه به ما می گوید هرگاه جنبش های اعتراضی به سمت همگانی شدن می روند و نظام ولایت مطلقه  احساس خطر می کند علیرغم شدت بخشیدن به سرکوب، با ترس نیز مواجه می شود، می کوشد با اعمال خشونت وایجاد مدار بسته خشونت گری مانع از گسترش جنبش شود. از دیگر سو، با فروکش کردن جنبش دوباره هار می شود و جنایت بر جنایت ناشی از ترس می افزاید.

هشدار که هر روز ادامه این نظام فاسد و فاسد پرور، مهلکه ای است که هزینه سنگین جانی و مالی برای ایرانیان و ایران در پی دارد.

رهایی از این مهلکه تنها با نبود نظام ولایت مطلقه و استقرار نظامی حقوند که ضامن برابری حقوق برابر فرد فرد مردم باشد ممکن است.

تنها با همبستگی عمومی و مطالبه حقوق و جنبشی همگانی به دور از خشونت می توان از شر استبداد حاکم خلاص شد و مردم ایران به این کار توانا هستند.

سخنی با نیروهای انتظامی و نظامی
  در میان شما، آنان که دغدغه وطن، دین و یا هر دو را دارید و خود را تنها مامور خدمت در کادر دولت می دانید بدانید که اعمال و اقدامات قوای سه گانه در نظام ولایت مطلقه، هم با وطن دوستی و هم با دین، ضد و سر ستیز دارند.

امر واقع مستمر این است که نظام ها رفتنی و ملتها ماندنی اند، پس بر شما فرض است که روبه ملت آورده در کنار آنها بایستید و به استبداد پشت کنید. از جنبش همگانی و اعتراضات خشونت پرهیز مردمی که جز برخوردار شدن از حقوق خویش مطالبه دیگری ندارند حمایت کرده و به آن بپیوندید تا همه در ایران آزاد و مستقل از حقوق و کرامت انسانی بر خوردار گردند. 

مجامع اسلامی ایرانیان
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ برابر با ۲۰ مه ۲۰۲۳
.(JavaScript must be enabled to view this email address)