ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Sat, 20.05.2023, 13:53

نماینده مجلس: ۲۰ میلیون ایرانی دچار فقر مطلق هستند


بهروز محبی نجم‌آبادی ، نماینده مجلس می‌گوید در حالی که نزدیک به «۲۰ میلیون نفر» در ایران «دچار فقر مطلق هستند»، خانوارهای توانمندی داریم که «تراکنش مالی آن‌ها بیش از یک و نیم میلیارد تومان است».

به گزارش ایلنا، بهروز محبی نجم‌آبادی با بیان اینکه فقر مطلق «چهره نورانی و مشعشع نظام اسلامی را به صورت جدی مخدوش کرده است» گفته « در دهه اخیر به دلیل رشد اقتصادی صفر و در واقع فضای خاصی که در کشور به وجود آمد، متاسفانه با درصد قابل توجهی از فقر مطلق مواجه هستیم».

او پیشنهاد کرده نمایندگان مجلس در شهرستان‌های حوزه انتخابیه خود «ستاد مبارزه با فقر مطلق» تشکیل دهند و تمام شهر را بین همه خیریه‌ها و نهادهای حمایتی تقسیم کنیم تا مبالغ و کمک‌ها براساس کد ملی به خانواده‌ها داده شود تا همه خانواده‌های نیازمند از آن بهره‌مند شوند.

دو روز پیش نیزعلی آقامحمدی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام از محرومیت نزدیک به بیست میلیون ایرانی از امکانات اولیه زندگی خبر داده بود و گفته بود «دو هزار و ۲۰ محله و ۱۹ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر از جمعیت در سراسر ایران وجود دارد که از امکانات اولیه زندگی مانند مسکن، اشتغال، تحصیلات تا ۱۲ سال، سلامت، خوراک و پوشاک محروم هستند».