ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Fri, 17.03.2023, 9:59

محی‌الدین ابراهیمی کولبر زندانی «اعدام» شد


صدای آمریکا: برخی از منابع حقوق بشری کرد تائید کردند که محی‌الدین ابراهیمی، زندانی سیاسی کرد بامداد جمعه ۲۶ اسفند در زندان مرکزی ارومیه در آذربایجان غربی اعدام شد.

سازمان‌های حقوق بشری هه‌نگاو و شبکه حقوق بشر کردستان گزارش دادند محی‌الدین ابراهیمی به همراه چند زندانی با جرایم مواد مخدر اعدام شد.

این حکم در حالی اجرا شد که خانواده زندانیان بامداد جمعه در مقابل زندان ارومیه تجمع کردند.

محی‌الدین ابراهیمی که به اتهام کولبری بازداشت شده بود، در نهایت به اتهاماتی چون حمل سلاح، همکاری و عضویت در حزب دمکرات کُردستان ایران به اعدام محکوم شده بود.

براساس دست‌نوشته و اظهارات محی‌الدین ابراهیمی، او در آبان ۱۳۹۶ حین کولبری در مرز اشنویه هدف نیروهای مرزبانی قرار می‌گیرد و زخمی می‌شود. کمی بعد از سوی اطلاعات سپاه او به اتهام همکاری و عضویت در حزب دمکرات کُردستان ایران تحت پیگرد قرار می‌گیرد.

او در دست‌نوشته خود هرچند حمل مشروبات الکلی را پذیرفته بود اما هرگونه اتهام سیاسی علیه خود را رد کرده بود.

پنجشنبه شب برخی منابع خبری گزارش دادند که آقای ابراهیمی برای دیدار با خانواده از بند خود در زندان ارومیه فراخوانده شده بود. همچنین گفته شده، برادر محی‌الدین هم سال ۱۳۹۶ هنگام کولبری هدف گلوله‌های نیروهای مرزبانی ایران قرار گرفت و جان‌باخت.

پیشتر، در شبکه‌های مجازی گفته شده بود که محی‌الدین ابراهیمی ۴۳ ساله است و دو فرزند دارد.

صدای آمریکا سه سال پیش گزارش داده بود از تناقضات حکم اعدام محی‌الدین ابراهیمی گزارش داده بود.

منابع حقوق بشری دیگر اعدامی ها را فروهر (عشیر) عباس‌نژاد، محمد ایوبیان، جهانبخش رادلویی، حسن عمری، نسیم نیازی و یاسین رشیدی اعلام کردند.