ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Tue, 14.03.2023, 10:01

قربانیان اقتصادی حجاب؛ بزرگ‌ترین کمپ کویری ایران پلمب شد


صدای آمریکا: دور جدید برخورد با حجاب اختیاری رویکردی متفاوت‌تر از گذشته پیدا کرده و جمهوری اسلامی سعی دارد با در دستورکار قرار دادن برخورد با صنوف تا جایی که امکان دارد هزینه برخورد با بی‌حجابی را بین اقشار مختلف تقسیم کند.

بر همین اساس پلمب اماکن گردشگری و تفریحی و تجاری در حال انجام است و پس از پلمب سرای عامری در کاشان و مرکز طلا و جواهر در خیابان کریمخان تهران طی روز گذشته؛ امروز نیز خبر پلمب شدن ‏کمپ متین آباد، بزرگ‌ترین «اکوکمپ کویری» ایران نیز منتشر شده است.

‏بر اساس گزارش خبرنگاران داخل ایران، علت پلمب این مرکز گردشگری در آستانه نوروز نیز «رعایت نکردن حجاب مسافران» اعلام شده است.

هادی اشرف واقفی، بنیان‌گذار کمپ کویری متین‌آباد به رکنا گفت: «۵ هزار مسافر برای نوروز داشتیم و این پلمب شوک اقتصادی به مجموعه وارد کرد.»

واقفی در ادامه تاکید کرد: «برای نوروز ۵ هزار مسافر از قبل رزرو شده داشتیم که این اتفاق رخ داد.»

هادی اشرف واقفی در مورد اینکه آیا از قبل هشداری به مجموعه داده شده بود گفت: «همیشه تاکید بر رعایت حجاب بوده است. ما هم روی دیوار مجموعه رعایت حجاب را به مسافران تاکید کرده‌ایم ولی نمی‌توانیم شخصا در این خصوص ورود کنیم.»

روز گذشته یعنی دوشنبه ۲۳ اسفند ماه «شورای امر به معروف و نهی از منکر» شهرستان کاشان و با دستور دادستان کاشان، هتل‌سرای عامری‌ها را به دلیل عدم رعایت حجاب توسط گردشگران پلمب کرد.

سرای عامری‌ها بعنوان بزرگ‌ترین خانه تاریخی ایران یکی از جاذبه‌های تاریخی، گردشگری و اقامتی منحصر به فرد منطقه فرهنگی کاشان است که هر ساله میزبان تعداد زیادی از گردشگران داخلی و خارجی است.

این هتل در آخرین رتبه بندی سایت «تریپ ادوایزر» که جزء معتبرترین مراجع رتبه بندی و «رزرواسیون» هتل در جهان است رتبه نخست در بین هتل‌های سنتی در خاورمیانه را در سال ۲۰۲۲ به دست آورده بود.

چندی قبل نیز تعدادی از سفره‌خانه‌های کاشان و آران و بیدگل به دلیل عدم رعایت شئونات اسلامی پلمب شده بود.

روز گذشته همچنین خبرگزاریهای داخلی از پلمب مجتمع تجاری الماس کریم‌خان در تقاطع خیابان کریم‌خان و خیابان حافظ تهران به دلیل انتشار یک ویدئوی تبلیغاتی با حضور یک زن بدون حجاب خبر دادند. در ویدیوی تبلیغاتی دختری بدون حجاب اجباری در حال بازدید از این مرکز و جواهرات دیده می‌شود.

در روزهای پس از اعتراضات نیز جمهوری اسلامی مراکز تفریحی از جمله یک شهر بازی در تهران و مجتمع تفریحی اقامتی «مهر و ماه» در جاده قم را نیز پلمب کرده بود. برخوردهای مشابه در شهرهای مختلف کشور نیز گزارش شده است و به نظر می‌رسد در آستانه سال نو شدت بیشتری گرفته است.