ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Mon, 13.03.2023, 18:32

ارائه طرح «انجمن ملی برای دموکراسی در ایران» برای «حمایت حداکثری» از مردم ایران


«انجمن ملی برای دموکراسی در ایران» با انتشار یک طرح ۱۵ ماده‌ای خواستار حمایت حداکثری ایالات متحده از مردم ایران درکنار سیاست فشار حداکثری بر جمهوری اسلامی شده است.

به گزارش بی‌بی‌سی، این انجمن(نوفدی) دوشنبه در یک برنامه خبری در شهر واشنگتن، یک طرح ۱۵ ماده‌ای را در این زمینه ارائه کرد.

در این طرح از دولت آمریکا خواسته شده است با تغییر سیاست تعامل خود با حکومت ایران، با مخالفان سکولار و دموکرات جمهوری اسلامی وارد گفت‌و‌گو شود.

این انجمن بر لزوم خودداری دولت آمریکا از تعامل با گروه‌های مسلح و مخالف تمامیت ارضی تاکید کرده است و همچنین از دولت آمریکا خواسته منابع مالی و دارایی‌های ضبط شده ایران را در اختیار مردم ایران قرار دهد تا برای حمایت ازاعتصاب‌کنندگان و خانواده‌های زندانیان سیاسی هزینه شود.

تاکید بر لزوم پرداختن به موارد نقض حقوق بشر در ایران، مجازات و پاسخ‌گو کردن مقام‌های ارشد جمهوری اسلامی و اخراج وابستگانآنها از کشورهای غربی از دیگر مفاد طرح ۱۵ ماده ای این انجمن است.

کامران خوانساری‌نیا، مدیر سیاستگذاری «نوفدی» در سخنانی در مراسم انتشار این طرح ۱۵ ماده‌ای گفت زمان آن رسیده است تاسیاست دولت آمریکا تغییر کند.

آقای خوانساری‌نیا گفت این طرح ابزار لازم را در اختیار دولتمردان آمریکایی برای سیاستگذاری در رابطه با ایران قرار داده است,