ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Mon, 13.03.2023, 16:31

نامه به رئیس قوه قضاییه و درخواست آزادی الهه محمدی و نیلوفر حامدی


شمار زیادی از روزنامه‌نگاران و خبرنگاران کشور در نامه‌ای به رییس قوه قضاییه، با اشاره به عفو گسترده زندانیان، خواستار آزادی الهه محمدی و نیلوفر حامدی روزنامه‌نگاران زندانی شدند.

به گزارش هم‌میهن، بیش از ۲۰۰ نفر، روزنامه‌نگار و خبرنگار رسانه‌های داخلی کشور، در نامه‌ای به غلامحسین محسنی اژه‌ای، تصمیم قوه قضاییه برای عفو و آزادی زندانیان اتفاقات اخیر کشور را اقدامی امیدبخش برای روزهای بهتر کشور خواندند.

در این نامه با اشاره به تاکیدات رییس قوه قضاییه مبنی بر عفو همه زندانیان به جز کسانی که شاکی خصوصی داشته‌اند، یادآور شدند که الهه محمدی و نیلوفر حامدی، روزنامه‌نگاران زندانی پس از ۶ ماه همچنان بلاتکلیف و در زندان هستند.

روزنامه‌نگاران همچنین در این نامه با یادآوری نقش رسانه‌ها در روشن‌شدن حقایق، در راستای تصمیم اخیر قوه قضاییه و تداوم امیدبخشی به جامعه، خواستار آزادی الهه محمدی و نیلوفر حامدی دو روزنامه‌نگار زندانی شدند.

تا لحظه تنظیم این خبر اسامی امضاکنندگان نامه به رئیس قوه قضائیه در حال افزایش است.

متن نامه خبرنگاران و روزنامه‌نگاران به رئیس قوه قضائیه و درخواست برای آزادی الهه محمدی و نیلوفر حامدی به این شرح است:

جناب حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای
ریاست محترم قوه قضاییه
با سلام؛

اتفاقات و رویدادهای ماه‌های اخیر در کشور‌، تاثر و اندوه بزرگی در میان جامعه و همه دلسوزان کشور برانگیخت؛ با این حال تصمیم جنابعالی مبنی بر پیشنهاد آزادی و عفو زندانیان، و موافقت رهبری با این پیشنهاد که موجب عفو گسترده و آزادی شمار زیادی از زندانیان اتفاقات اخیر شد، روزنه‌ای از امید در جامعه گشود.

متاسفانه این اقدام امیدبخش بنا به دلایلی نامعلوم در نیمه‌راه متوقف شد و با وجود تاکید جنابعالی مبنی بر اینکه فقط کسانی که شاکی خصوصی دارند از عفو مستثنا هستند و بقیه شامل عفو خواهند شد، اما دو روزنامه‌نگار داخلی یعنی الهه محمدی و نیلوفر حامدی همچنان بعد از گذشت شش ماه، در بازداشت موقت، بلاتکلیف و در زندان هستند.

ما جمعی از روزنامه‌نگاران و خبرنگاران کشور، ضمن ابراز خرسندی نسبت به تصمیم‌های جنابعالی برای تزریق امید در جامعه، بر این باوریم که رسانه‌ها و خبرنگاران، نور را بر حقیقت می‌تابانند تا درست از نادرست، دلسوزان از بدخواهان و دوستان از دشمنان تشخیص داده شوند.

بنابراین در ادامه‌ی این تصمیم امیدبخش و در آستانه‌ی سال جدید، خواستار آزادی الهه محمدی و نیلوفر حامدی دو روزنامه‌نگار شاغل در رسانه‌های رسمی و داخلی کشور هستیم تا بتوانیم به فردایی بهتر و اعتمادبخشی میان آحاد جامعه امیدوارتر باشیم.