ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Mon, 13.03.2023, 13:51

اژه‌ای: ۲۲ هزار نفر از بازداشت شدگات اعتراضات عفو شدند


غلامحسین محسنی اژه‌ای، رئیس قوه قضائیه جمهوری اسلامی امروز دوشنبه طی سخنانی در جلسه شورای‌عالی قوه‌قضائیه اعلام کرد که تاکنون ۲۲ هزار نفر از بازداشت‌ شدگان اعتراضات گسترده ماه‌های گذشته این کشور مشمول عفو شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری «میزان»، رئیس قوه قضاییه ایران در این باره اظهار کرد: تاکنون ۸۲ هزار نفر مشمول عفو شده‌اند که ممکن است این آمار افزایش یابد. از این میزان 22 هزار نفر عفوشدگانِ اغتشاشات هستند که یا محکومیت پیدا کرده بودند و یا قبل از محکومیت، عفو شدند.

محسنی اژه‌ای افزود: البته تعداد قلیلی از این افراد در زندان بودند و اکثرا یا با قرار صادره در بیرون از زندان بودند و یا هنوز رسیدگی به پرونده آن‌ها تکمیل نشده بود.

وی همچنین با تاکید بر «لزوم رسیدگی سریع» به پرونده مربوط به مسمومیت دانش‌آموزان دختر در مدارس، گفت: ماجراهای اخیر برخی مدارس، متاسفانه یک اضطراب و دلهره را برای جمعیت زیادی از مردم بخصوص برای خانواده دانش‌آموزان پدید آورد.

رئیس قوه قضاییه در بخش دیگری از سخنان خود خواستار برخورد با منتشرکنندگان اخبار مربوط به مسمومیت دانش‌آموزان دختر در مدارس شد و عنوان داشت: درخصوص ماجرای یادشده شایعات زیادی مطرح است که برخی از آنها واقعاً بی‌اساس هستند اما بر دلهره‌ها می‌افزایند. بر همین اساس، باید از شایعه‌سازان، مدارک و مستندات مطالبه کرد و در آنجایی که در اثر شایعه‌سازی، برای مردم اضطراب ایجاد شده، باید برخورد متناسب قانونی با شایعه‌سازان صورت گیرد.