ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Sun, 12.03.2023, 18:08

ممنوع الورودی بیش از ۳۰ دانشجوی دانشگاه علامه طباطبایی


طبق گزارشهای اولیه #هستی_امیری، #هادی_خورشیدی، #احسان_رحمانی، #محمدحسین_شعاعی، #فرشته_طوسی، #نازنین_لاله، #مریم_محمودی، #محمدحسین_موسوی و #ضیا_نبوی از جمله این دانشجویان محسوب می‌شوند.

این اعتراض مسالمت‌آمیز که در روز سه‌شنبه، ۱۶ اسفند در پردیس مرکزی دانشگاه علامه رخ داد؛ با خشونت بی‌سابقه‌ی حراست دانشگاه مواجه شد، به صورتی که بسیاری از دانشجویان مورد ضرب و شتم قرار گرفته و بصورت مستقیم توسط مسئولین حراست تهدید به بازداشت و برخورد امنیتی شدند.

بر اساس گزارش‌های موجود، روز شنبه و یکشنبه از ورود تعدادی از دانشجویان، به دانشگاه ممانعت به عمل آمده است و فضای اطراف دانشگاه، امنیتی توصیف شده است. این در حالی است که به هیچ یک از دانشجویان ممنوع‌الورود ابلاغ رسمی کتبی یا پیامکی مبنی بر ممنوعیت ورود به دانشگاه صورت نگرفته است و به گفتن این نکته بسنده شده که لیست سی‌و‌چندنفره‌ای از دانشجویان توسط شورای انضباطی به ما ابلاغ شده که به علت شرکت در اعتراض روز سه‌شنبه ۱۶ اسفند حق ورود به دانشگاه را ندارند.

البته این دست ممنوع‌الورودی‌ها و برخوردهای انضباطی در ماه‌های اخیر و در دانشگاه علامه بسیار رایج بوده و خاصه پس از خیزش «زن،زندگی، آزادی» تعداد زیادی از دانشجویان دانشگاه علامه، با احکام کمیته های انضباطی از تحصیل، معلق شده اند. این در حالی است که پیش‌تر و طبق مصاحبه معاونت حقوقی این دانشگاه ادعا شده بود که تمامی دانشجویان تعلیقی، بخشیده شده و به کلاس های درس بازگشته اند. در صورتی که شواهد امر نشان می‌دهد که نه ‌تنها آن محرومیت‌ها لغو نشده که احضارها همچنان ادامه دارد و دانشجویان جدیدی هم از تحصیل به صورت موقت منع شده و با حکم کمیته های انضباطی مواجه شده‌اند.