ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Sat, 28.01.2023, 12:00

نرگس محمدی و عالیه مطلب‌زاده: جای وکلا زندان نیست


وکیل محترم حقوق بشری مصطفی نیلی هم اکنون در زندان تهران بزرگ (فشافویه) زندانی است.

او در اعتراضات سراسری اخیر و در طی سال های گذشته برای سومین بار بازداشت شده، بازداشت قبلی او به دلیل تلاش برای شکایت از مسببین کشتار مردم در پی ممانعت رهبران جمهوری اسلامی از ورود واکسن به کشور بود.

مصطفی نیلی در مسیر فعالیت وکالتش همانند استادش #عبدالفتاح_سلطانی عمل کرده، او پیش از وظیفه وکالت یک زندانی سیاسی بوده و با رنج زندانیان و ظلمی که در حق آنان میشود آشنایی دارد، بنابرین وکالت برای مصطفی، بیش از آنکه حرفه محسوب شود، راه و امکانی برای مبارزه با تضیع حقوق زندانیان و همراهی و یاری رساندن به آنها است.

پرونده هایی که مصطفی نیلی وکالتش را پذیرفته به خوبی نشان می دهد که او فارغ از اتهام زندانی، با جان و دل برای همه آنها تلاش کرده است. موکلین او در سراسر کشور، از اعدامی های سیستان و بلوچستان تا جوانان آذربایجان و خوزستان و کردستان بر همت والای او برای پیگیری های پرونده‌های‌شان شهادت می‌دهند.

در این بین ما نیز به عنوان موکلین او خود را مدیون زحمات وکیل دلسوز و همراهمان میدانیم و از افکاری عمومی و نهادهای بین المللی قضایی و حقوق بشری می خواهیم برای آزادی ایشان و کلیه وکلای حقوق بشری از زندان های ایران تلاش کنند.

عالیه مطلب‌زاده /نرگس محمدی
زندان اوین / ۴ بهمن ۱۴۰۱