ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Thu, 26.01.2023, 12:31

پدر و مادر کیان پیرفلک به دادگاه احضار شدند


عموی کیان پیرفلک، کودک کشته‌شده در اعتراضات ایذه، در استوری صفحه اینستاگرام خود خبر داد که برای میثم پیرفلک، پدر کیان، و زینب مولایی‌راد، مادر او، احضاریه قضایی صادر شده است.

مهرداد پیرفلک روز پنجشنبه ششم بهمن نوشت: «زن ‌برادر را تعلیق کردند و برای او و برادرم که حتی توان نشستن ندارد» و «با زخم‌های عمیق و تن بی‌رمق» تحت مراقبت ۲۴ ساعته است، احضاریه می‌فرستند.

مقام‌های رسمی جمهوری اسلامی هنوز به این خبر واکنش نشان نداده‌اند.

ارسال احضاریه برای میثم پیرفلک و زینب مولایی‌راد پس از آن صورت می‌گیرد که آموزش و پرورش ایذه از روز اول بهمن مادر کیان را از ورود به هنرستان محل کار خود منع کرد.

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران گزارش داد که زینب مولایی‌راد پس از حضور در هنرستان فاطمیه ایذه از سوی حراست اداره آموزش و پرورش این شهر احضار و به او گفته شد «تا اطلاع ثانوی حق حضور در مدرسه را ندارد».

نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی شامگاه ۲۵ آبان با تیراندازی به خودرو حامل خانواده پیرفلک، علاوه بر کیان، هفت تن دیگر از مردم ایذه را به ضرب گلوله جنگی کشتند. میثم پیرفلک پدر کیان بر اثر شدن جراحات وارده به مدت دو ماه در بیمارستان بستری بود و تا هفته‌ها از کشته شدن پسر خود خبر نداشت.

مقام‌های حکومتی کشتار ایذه را اقدامی «تروریستی» عنوان کردند اما زینب مولایی‌ راد، مادر کیان، در مراسم خاکسپاری پسرش در برابر هزاران تن و در حضور نیروهای امنیتی تاکید کرد که ادعای حکومت در مورد حمله تروریستی دروغ است و نیروهای حکومتی اتومبیل این خانواده را «به رگبار گلوله بستند».