ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Wed, 25.01.2023, 22:41

آمریکا ۳۱ تانک آبرامز و ۸ خودروی زره‌پوش بازیابی به اوکراین می‌دهد


سه مقام ارشد آمریکایی که نخواستند نامشان فاش شود، در یک کنفرانس آنلاین با خبرنگاران اعلام کردند که واشنگتن 31 فروند تانک M1 آبرامز و ۸ خودروی زره‌پوش بازیابی M88 به اوکراین ارائه می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، آنها با بیان اینکه ۳۱ تانک آبرامز به منظور ارتقای توان دفاعی اوکراینی‌ها در اختیار این کشور قرار می‌گیرد، افزودند این کمک‌ها در ازای درخواست اوکراینی‌ها برای خرید خودروهای زرهی برای دفاع طولانی‌مدت از سرزمین‌های خود و آمادگی برای حملات جدید ارائه می‌شود.

بنا به اعلام این مقامات، ۳۱ فروند تانک ام 1 آبرامز به یک گردان اوکراینی تحویل داده شده و همچنین 8 خودروی زره‌پوش بازیابی M88 نیز به این کشور ارسال می‌شود.

مقامات آمریکایی آبرامز را «بهترین تانک جهان» خوانده و خاطرنشان کردند که به لطف این تانک‌ها، قدرت مانور اوکراینی‌ها در میدان بهبود می‌یابد و در دراز مدت برای اوکراینی‌ها اهمیت حیاتی خواهند داشت.

این مقامات اعلام کردند که ایالات متحده یک برنامه آموزشی جامع برای سربازان اوکراینی در مورد نحوه استفاده و نگهداری از تانک‌ها تدوین خواهد کرد که ممکن است زمان‌بر باشد.

مقامات آمریکایی با اشاره به اینکه سربازان اوکراینی خارج از اوکراین آموزش خواهند دید، اطلاعاتی درباره محل برگزاری این آموزش به اشتراک نگذاشتند.

این مقامات تاکید کردند که تانک‌های آبرامز به عنوان بخشی از بسته کمک نظامی مازاد ۲.۵ میلیارد دلاری که هفته گذشته اعلام شد در اختیار اوکراین قرار می‌گیرد.

مقامات آمریکایی اظهار داشتند که جو بایدن با اولاف شولز، صدراعظم آلمان، امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه و ریشی سوناک، نخست وزیر بریتانیا، در این زمینه گفت‌وگو کرده و آن را نشانه «وحدت فرا آتلانتیک» خوانده است.

انتظار می‌رود رئیس جمهور آمریکا امروز خبر ارائه این کمک‌ها به اوکراین را اعلام کند.