ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Tue, 24.01.2023, 22:34

برگزاری بزرگ‌ترین رزمایش مشترک اسرائیل و آمریکا با پیامی ویژه برای ایران


ارتش اسرائیل با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد: رزمایش مشترک سرو کوهی (Juniper Oak) با فرماندهی مرکزی آمریکا با هدف افزایش آمادگی نیروها و تقویت روابط عملیاتی ارتش دو طرف آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، سازمان صدا و سیمای اسرائیل (KAN) این رزمایش را به‌عنوان «مهم‌ترین رزمایش نظامی مشترک بین دو کشور» ارزیابی کرد.

در این خبر، به نقل از یک مقام آمریکایی آمده است: این رزمایش حامل این پیام است که جنگ در اوکراین و تهدید چین باعث نمی‌شود که آمریکا تهدید ایران را نادیده بگیرد. کشورها می‌توانند انجام دهند.

در این رزمایش که تا روز جمعه ادامه خواهد داشت، ناوها و زیردریایی‌های حامل موشک نیروی دریایی اسرائیل و ناو هواپیمابر آمریکا رزمایش مشترکی را برگزار خواهند کرد.

در اطلاعیه ارتش اسرائیل آمده است: نیروی هوایی اسرائیل و آمریکا سناریوهای مختلفی را با مشارکت انواع جنگنده‌ها، هواپیماهای ترابری، پهپادها، هواپیماهای شناسایی، بمب‌افکن های سنگین آمریکا تمرین خواهد کرد.

در این بیانیه که اعلام شده است که هواپیماهای بوئینگ ۷۰۷ اسرائیل و هواپیمای ترابری سوخت رسانی KC-46A آمریکا نیز در این رزمایش شرکت کرده و نیروهای زمینی آموزش‌های مشترکی را انجام خواهند داد. موشک‌های دوربرد از سامانه‌های هیمارس و اسرائیل پرتاب خواهند شد.

بر اساس گزارش روزنامه اسرائیلی روزنامه «یدیعوت آحارانوت»، ۶۴۰۰ سرباز آمریکایی در این رزمایش شرکت خواهند کرد که ۴۵۰ سرباز در خشکی و بقیه در ناو هواپیمابر یو اس اس جورج دبلیو بوش حضور دارند.