ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Tue, 24.01.2023, 15:39

برای تهیه‌کننده فیلم «برادران لیلا» پرونده قضایی تشکیل شده است


تهیه‌کننده فیلم «برادران لیلا»، از تشکیل پرونده قضایی برای این فیلم خبر داد و گفت این پرونده اکنون در مرحله دادسرا است و خودش هم فعلا به قید کفالت آزاد است.

جواد نوروزی روز دوشنبه سوم بهمن به خبرگزاری ایسنا گفت: «وقتی به دادسرا رفتم عنوان اتهامی من به صراحت ساخت این فیلم مطرح شده بود».

او افزود: «البته در آنجا به بازپرس محترم هم گفتم که من براساس قانون یک فیلم ساخته‌ام و می‌توانید از سازمان سینمایی استعلام بگیرید و اگر این سازمان در نهایت اعلام کرد که اقدامی غیرقانونی کرده‌ام، قاعدتا آن‌ها باید از من شکایت کنند».

سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اواخر خردادماه از توقیف فیلم «برادران لیلا» ساخته سعید روستایی خبر داد و دلیل آن را «تخلفات و سرپیچی تهیه‌کننده و کارگردان این اثر از مقررات» عنوان کرد.

«برادران لیلا» در هفتادوپنجمین دوره جشنواره فیلم کن به نمایش درآمد که موفق به دریافت جایزه فیپرِشی شد. آقای روستایی هنگام دریافت این جایزه گفت: «از طرف خودم و همه اعضای فیلم این جایزه بسیار مهم را تقدیم می‌کنم به مردم داغدار عزیزم در شهر آبادان».

پس از آن، روزنامه جام‌جم، متعلق به سازمان صدا و سیما، نوشت که فیلم برادران لیلا «بایگانی» می‌شود، چون «پیش از حضور در جشنواره کن برای دریافت پروانه نمایش اقدام نکرده است».

اما تهیه‌کننده فیلم برادران لیلا تاکید کرد که ارسال فیلم به جشنواره کن با «تعامل کامل با سازمان سینمایی» وزارت ارشاد انجام گرفته بود.