ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Tue, 24.01.2023, 18:21

داماد عبدالکریم سروش به «رهبری جوانان محلات و اراذل و اوباش» متهم شد


رادیو فردا: وبسایت وابسته به صداوسیمای جمهوری اسلامی، علیرضا ارادتی داماد عبدالکریم سروش را که بیش از یک ماه‌ونیم پیش بازداشت شده است را متهم کرد که «از سرشبکه‌های باند جمع‌آوری و هدایت اراذل و اوباش بوده» است.

جام‌جم آنلاین روز سه‌شنبه چهارم بهمن در حالی که با حروف اختصاری نام آقای ارادتی و عبدالکریم سروش را ذکر کرد، مدعی شد: «وی [ارادتی] در ابتدا ارتباطات خود با عناصر نفاق و ضدانقلاب را انکار می‌کرد اما پس از مشاهده اسناد و مدارک، به اقدامات خود اعتراف کرد».

این رسانه حکومتی همچنین ادعا کرد که ارادتی «با شبکه اینترنشنال هم به صورت برخط مرتبط بوده و از آن‌ها دستور می‌گرفته» و همچنین «با هدایت شبکه معاند جوانان محلات اقدام به هدایت آشوبگران و در عین حال تامین ملی و پخش پول بین اراذل و اوباش می‌کرد».

عبدالکریم سروش می‌گوید: «وقتی که طاقت مردم طاق می‌شود و انحصارگران انحصار را از حد می‌گذارنند ممکن است اتفاقاتی رخ دهد».

پیش از این، علی صالحی دادستان عمومی تهران از بازداشت «داماد یکی از سرکردگان ضدانقلاب خارج‌نشین» خبر داده و مدعی شده بود که «به کیف پول دیجیتال متهم سه روز قبل بازداشت مبالغی واریز شده بود» و «مبدا واریز رمزارزهای موجود در کیف دیجیتال متهم کشور انگلیس و امریکا بوده است».

جمهوری اسلامی ایران کشورهای غربی را به‌دست داشتن در اعتراضات سراسری ایران متهم کرده است.

پیشتر سروش دباغ، فرزند عبدالکریم سروش، به رسانه‌ها اعلام کرده بود که خانواده آقای ارادتی از اتهام‌هایی که علیه او وارد شده است، بی‌خبرند.

بازداشت‌شدگان و زندانیان سیاسی در ایران از بسیاری از حقوق خود از جمله داشتن وکیل انتخابی محرومند.

همچنین جمهوری اسلامی متهم است با اخذ اعترافات اجباری تحت شکنجه تلاش می‌کند احکام قضایی را بر اساس این اعترافات صادر کند.

پیشتر یکی دیگر از دامادهای آقای سروش نیز از سوی ماموران جمهوری اسلامی بازداشت شده بود.

عبدالکریم سروش از اعضای شورای انقلاب فرهنگی در سال‌های آغازین جمهوری اسلامی، اکنون یکی از منتقدان رهبر جمهوری اسلامی به شمار می‌رود.