ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Mon, 23.01.2023, 20:55

آلمان طرح توطئه ربایش وزیر بهداشت این کشور و قتل محافظان او را خنثی کرد


دادستانی آلمان، دوشنبه ۳ بهمن اعلام کرد که یک گروه «تروریستی»، در صدد اجرای عملیاتی با هدف ربودن وزیر بهداشت این کشور و قتل محافظان او بوده است.

دادستانی آلمان در این‌باره افزود که ۵ نفر در این کشور به ظن عضویت در یک گروه تروریستی و توطئه برای ارتکاب جرم خیانت بزرگ تفهیم اتهام شده‌اند.

هزاران نفر از پرسنل پلیس آلمان در دسامبر گذشته، یک سلسله یورش‌های امنیتی را در سراسر این کشور و با هدف دستگیری راست‌گرایان افراطی از جنبش «رایشسبرگر» (شهروندان رایش) که در صدد سرنگونی دولت از طریق کودتای مسلحانه بودند، انجام دادند.

جنبش «رایشس‌بورگر»، قانون اساسی آلمان پس از جنگ جهانی دوم را رد کرده و خواهان سرنگونی دولت کنونی این کشور است.

این جنبش شامل نئونازیست‌ها، طرفداران نظریه توطئه و هواداران کاربرد اسلحه است که با مشروعیت جمهوری مدرن آلمان مخالفند.

اعضای جنبش به طیفی از تئوری‌های توطئه متشکل از تئوری‌های «شهروندان رایش» و همچنین تئوری توطئه «کیو انون» معتقد بوده و بر این باورند که آلمان توسط به اصطلاح «دولت عمیق» اداره می‌شود.

این جنبش در سال‌های اخیر، گرایشات رادیکالیستی از خود نشان داده و به عنوان تهدید فزاینده امنیتی در نظر گرفته می‌شود. این باور وجود دارد که سربازان پیشین در میان اعضای این گروه جدید التاسیس تروریستی حضور داشته باشند و به همین دلیل نیز امروز یک پادگان نظامی به عنوان بخشی از یورش به این جنبش مورد بازرسی امنیتی قرار گرفت.

به گفته دادستان‌های آلمانی، «متهمان تحت ایده مخالفت بنیادین با نهادهای دولتی و نظام آزاد و دموکراتیک جمهوری فدرال آلمان، با هم متحد شده‌ و بر این باورند که تحقق هدف آنها جز با ابزار نظامی و کاربرد قدرت، امکان‌پذیر نیست.»

دادستان‌های فدرال آلمان اوایل دسامبر ۲۰۲۲ اعلام کردند که پلیس آلمان، در سراسر این کشور با اجرای عملیات‌های یورش امنیتی، ۲۵ عضو این جنبش راست افراطی را که مظنون به برنامه‌ریزی برای حمله به پارلمان بودند، بازداشت کرد.

از سویی پلیس ایتالیا نیز در همان تاریخ اعلام کرد که یک افسر سابق ارتش آلمان( 64 ساله) مرتبط با یک گروه راست افراطی، مظنون به تدارک برای براندازی خشونت‌آمیز دولت آلمان را دستگیر کرده است.