ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Fri, 20.01.2023, 23:21

کاخ سفید: شرکت نظامی روسی واگنر یک گروه جنایی بین‌المللی است


جان کربی هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید در کنفرانس مطبوعاتی روزانه گفت که وزارت خزانه داری آمریکا، شرکت نظامی روسی گروه واگنر به رهبری یوگنی پریگوژین را به عنوان یک گروه جنایی بین‌المللی می‌شناسد.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، کربی با اشاره به اختلافات بین وزارت دفاع روسیه و گروه واگنر افزود که گروه واگنر به یک نیروی مرکزی در میدان تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه تحریم‌های بیشتری را علیه گروه واگنر و حامیانش اعمال خواهند کرد، اظهار داشت که همچنین تصاویر ماهواره‌ای را به اشتراک گذاشتند که نشان می‌دهد کره شمالی سال گذشته تسلیحاتی را برای استفاده در اوکراین به گروه واگنر ارسال کرده است.

کربی با استناد به عکس‌هایی که به اشتراک گذاشته‌اند، ادعا کرد که محموله‌های تسلیحاتی از کره شمالی در کانتینرها بارگیری شده و با قطار به روسیه تحویل داده شده است.

وی این اقدامات کره شمالی را محکوم و تصریح کرد که انتقال تسلیحات از این کشور نقض مستقیم قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل است.

کربی اظهار داشت که آنها سازمان ملل را در این مورد مطلع کرده‌اند.

کاخ سفید، امروز عکس‌هایی از ارسال تسلیحات توسط کره شمالی به گروه واگنر و اطلاعاتی مبنی بر حمایت پیونگ یانگ از روسیه را به اشتراک گذاشت.