ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Fri, 20.01.2023, 17:35

وب‌سایت دانشگاه امام صادق توسط گروه بلک ریوارد هک شد


در ادامه کارزار سایبری علیه نهادهای جمهوری اسلامی، وب‌سایت دانشگاه امام صادق که از مراکز اصلی ترویج ایدوئولوژی حکومت ایران است، روز جمعه ۳۰ دی ماه هک شد.

گروه هکری بلک ریوارد مسئولیت این اقدام را بر عهده گرفته و در صفحه اصلی وب‌سایت دانشگاه امام صادق با انتشار تصویر زنی که روسری خود را در اعتراض به حجاب اجباری آتش زده، این دانشگاه را «پل مدیریت برای آقازاده‌ها» نامیده است.

این گروه هکری همچنین وعده داده که «اطلاعات و اسناد به دست آمده» از وب‌سایت دانشگاه امام صادق را به طور علنی منتشر خواهد کرد. پیام گروه هکری بلک ریوارد در نهایت با هشتگ مهسا امینی پایان یافته است.

بسیاری از اعضای دولت کنونی ایران از دانش‌آموختگان دانشگاه امام صادق هستند از جمله احسان خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی، علی باقری کنی، مسئول مذاکرات هسته‌ای ایران، و حجت عبدالملکی، دبیر شورای عالی مناطق آزاد.

گروه هکری بلک ریوارد در عین حال پیام هک وب‌سایت دانشگاه امام صادق را از طریق حساب کاربری آقای عبدالملکی در توییتر نیز منتشر کرده است که نشان می‌دهد حساب کاربری او را هم در اختیار گرفته است.

از آغاز اعتراضات جاری در ایران که با جان باختن مهسا امینی در بازداشت گشت ارشاد شکل گرفت، شمار متعددی از نهادهای جمهوری اسلامی هدف حملات سایبری و گروه‌های هکری قرار گرفته‌اند از جمله صداوسیمای جمهوری اسلامی، خبرگزاری فارس، وابسته به سپاه پاسداران و پرس تی‌وی.