ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Fri, 20.01.2023, 13:31

ماموران امنیتی از برگزاری مراسم چهلم مجیدرضا رهنورد جلوگیری کردند


ماموران امنیتی جمهوری اسلامی با بازداشت گسترده شهروندان و فشار بر خانواده مجیدرضا رهنورد، مانع برگزاری مراسم چهلم این معترض ۲۳ ساله اعدام‌شده، در «بهشت رضا»ی مشهد شدند. خانواده آیدا رستمی، از کشته‌شدگان اعتراضات هم برای برگزار نکردن مراسم چهلم او تحت فشار قرار گرفته‌اند.

هرانا روز جمعه ۳۰ دی گزارش داد خانواده رهنورد همچنان به اشکال مختلف تحت فشار قرار دارند و علی‌رغم گذشت ۴۰ روز از اعدام مجیدرضا، تاکنون به آنان اجازه گذاشتن سنگ قبر بر مزار فرزندشان داده نشده است.

این پایگاه خبری همچنین نوشت ماموران امنیتی به ویژه در روزهای اخیر از هر گونه تجمع در نزدیکی مزار مجیدرضا رهنورد در بهشت رضای مشهد ممانعت به عمل آورده‌اند.

گزارش شاهدان عینی حاکی از آن است که در ۷۲ ساعت گذشته دست‌کم ۱۲۰ نفر از شهروندان به ظن «حضور برای گرامیداشت یاد مجیدرضا رهنورد» در بهشت رضای مشهد، از سوی نهادهای مختلف امنیتی اعم از فراجا و اطلاعات سپاه در این آرامستان بازداشت شدند.

هرانا اضافه کرد اغلب این شهروندان ساعاتی پس از دستگیری آزاد شدند.

این در حالی است که پیشتر نیز دست‌کم ۱۵۰ نفر از شهروندانی که قصد شرکت در مراسم سوگواری این معترض اعدام‌شده را داشتند، بازداشت شده بودند.

همچنین هرانا گزارش داد اخیرا به شواهدی دست یافته که نشان می‌دهد رهنورد در دوران بازداشت کوتاه‌مدت پیش از اجرای حکم اعدامش، به شدت از سوی عوامل وابسته به نهاد اطلاعات سپاه خراسان رضوی هدف ضرب و جرح قرار گرفته بود.

یک منبع مطلع در این خصوص گفته است: «با این که مجیدرضا از لحاظ جسمی فردی تنومند و قوی‌هیکل بود اما طوری او را شکنجه کرده بودند که در سلول از درد به خودش می‌پیچید و ناله می‌کرد.»

مجیدرضا رهنورد یکی از بازداشت‌شدگان اعتراضات سراسری اخیر، سحرگاه روز دوشنبه ۲۱ آذر ماه، در ملاء عام در مشهد و تنها به فاصله ۲۳ روز از زمان بازداشت به دار آویخته شد.

دادگاه انقلاب مشهد به ریاست قاضی سیدهادی منصوری، رهنورد را از بابت اتهام محاربه به اعدام محکوم کرد.

همزمان با این خبر هرانا، اطلاعات رسیده به ایران‌اینترنشنال حاکی است که خانواده آیدا رستمی برای برگزار نکردن مراسم چهلم او تحت فشارند.