ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Fri, 09.12.2022, 20:28

محکومیت آرین‌ فرزام‌نیا دانش‌آموز به ۲۵ سال زندان


آرین فرزام‌نیا دانش آموز گیلانی (ساکن باغستان کرج)  ۱۰ روز بعد از اعتراضات چهلم حدیث نجفی، به دلیل شرکت در آن به همراه امیرمحمد جعفری و امین‌مهدی شکراللهی از مدرسه ربوده شد و بدون حق داشتن وکیل در محاکمه‌ی متهمان به قتل یک بسیجی در کرج به «افساد‌فی‌الارض» متهم و به ۲۵ سال زندان محکوم شده است.

این پرونده مربوط به کشته‌شدن یک بسیجی در کرج در روز ۱۲ آبان است که از ۱۶ متهم آن ۵ نفر به اعدام محکوم شده و بقیه متهمان احکام سنگین تا ۲۵ سال دریافت کردند.

بر اساس اخبار منتشره، آرین، دانش‌آموز گیلانی  در روز ۲۲ آبان به دلیل شرکت در مراسم چهلم حدیث نجفی به همراه #امیر_محمد_جعفری و #امین_مهدی_شکراللهی از مدرسه ربوده شد.

او بدون حق داشتن وکیل تعیینی به «افساد‌فی‌الارض» متهم شده و در کمتر از یک ماه، یعنی روز ۱۵ آذر، به ۲۵ سال زندان محکوم شد.

همه مراحل بازجویی و بازداشت این نوجوانان غیرقانونی و غیرشفاف بوده و در حالی که بر اساس قانون دادگاه انقلاب صلاحیت رسیدگی به پرونده افراد زیر هجده‎سال را ندارد، دادگاه با اعلام اینکه قضات این پرونده هم ابلاغ دادگاه انقلاب را دارند و هم مستشار دادگاه کیفری یک ویژه رسیدگی به جرایم نوجوانان و دارای ابلاغ ویژه هستند، ادعا کرده که تمام تشریفات قانونی برای رسیدگی به پرونده متهمان زیر ۱۸ سال رعایت شده.

متهمان نوجوان این پرونده همانند بزرگسالان آن شکنجه شده و علیه خود اعتراف کردند.

خانواده امیرمحمد جعفری گفته‌اند او با برق مورد شکنجه قرار گرفته و حمید قره‌حسنلو از متهمان دیگر این پرونده که حکم اعدام دریافت کرده هم از شکنجه شدن خود خبر داد.