ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Fri, 09.12.2022, 17:45

آمریکا دو فرمانده «ناجا» و رئیس زندان رجایی‌شهر را تحریم کرد


وزارت خزانه‌داری ایالات متحده روز جمعه با اعمال مجموعه‌ای دیگر از تحریم‌های خود علیه مقامات جمهوری اسلامی از زمان آغاز اعتراضات جاری، سه مقام نظامی و امنیتی جمهوری اسلامی را تحریم کرد.

به گزارش صدای آمریکا، وزارت خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌ای گفت این مقامات نظام جمهوری اسلامی، اعتراض مسالمت‌آمیز با با سرکوب خشونت‌بار، پاسخ می‌دهند. در این بیانیه با اشاره به «نقض جدی حقوق بشر در ایران» به کشته شدن صدها معترض از جمله کودکان و بازداشت هزاران معترض اشاره شده است.

علی اکبر جاویدان فرمانده نیروی انتظامی کرمانشاه، ابراهیم کوچک‌زی فرمانده نیروی انتظامی چابهار، و الله‌کرم عزیزی، رئیس زندان رجایی شهر افرادی هستند که از سوی وزارت خزانه‌داری تحرم شده‌اند.

طبق بیانیه وزارت خزانه‌داری، علی اکبر جاویدان بر کشتن معترضان از جمله کودکان و سالخوردگان نظارت داشته است. او همچنین در نشستی با حضور هزار و ٧٠٠ نفر در تابستان سال جاری، وعده مجازات «جرایم اخلاقی» از جمله «حجاب نامناسب» را داده بود.

ابراهیم کوچک‌زی متهم به تجاوز جنسی به دختربچه ۱۵ ساله بلوچ در شهر چابهار است که منجر به اعتراضات شدید در استان سیستان و بلوچستان و کشتن ده‌ها معترض از سوی نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی شد.

همچنین الله‌کرم عزیزی دستور شکنجه فیزیکی زندانیان سیاسی و معترضان ایرانی در زندان رجایی‌شهر را داده است. گزارش‌های فراوانی درباره بدرفتاری گسترده و سهل‌انگاری نسبت به وضعیت سلامتی زندانیان مریض تحت ریاست او منتشر شده است.

وزارت خزانه‌داری پیشتر نیز تحریم‌هایی علیه گشت ارشاد، مقامات امنیتی و سیاسی مسئول سرکوب معترضان، رسانه‌های درگیر در پخش اعترافات اجباری، و مقامات مسئول در قطع اینترنت اعمال کرده است.