ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Fri, 09.12.2022, 14:32

خاکسپاری پیکر محسن شکاری؛ فراخوان برای تظاهرات


در حالی که پیکر محسن شکاری، جوان معترض اعدام شده در تهران،‌ روز ۱۸ آذر در فضایی شدیدا امنیتی در «بهشت زهرا» به خاک سپرده شد، ایرانیان با برگزاری تجمعاتی به این اعدام اعتراض کردند. حامد اسماعیلیون و جوانان محلات تهران هم خواستار شرکت ایرانیان در تجمعات روزهای شنبه و یک‌شنبه شدند.

تصاویر منتشر شده از مراسم تدفین پیکر محسن شکاری در روز جمعه نشان می‌دهد تنها تعدادی از اعضای خانواده‌ و بستگانش مجاز بوده‌اند در این مراسم حاضر شوند.

این در حالی است که شامگاه پنج‌شنبه ۱۷ آذر، بسیاری از مردم تهران با حرکت به سمت خانه این معترض، علیه اعدام او اعتراض کردند. شعار معترضان در خیابان ستارخان «می‌کشم، می‌کشم، آنکه برادرم کشت» بود.

همچنین معترضان در شهرک چیتگر تهران به یاد محسن شکاری تجمع کردند.

در خارج از ایران نیز تصاویر رسیده به ایران‌اینترنشنال نشان می‌دهند معترضان در مادرید در واکنش به اعدام محسن شکاری و در همراهی با خیزش انقلابی ایران، بر دیوارهای سفارت جمهوری اسلامی در اسپانیا شعارنویسی کردند.

شماری از ایرانیان مقیم برلین هم در واکنش به اعدام محسن شکاری در مقابل وزارت امور خارجه آلمان تجمع کردند و از جامعه بین‌الملل خواستند برای جلوگیری از اعدام‌های بیشتر در ایران اقدامات موثری انجام دهد.

گروهی از ایرانیان ساکن ایرلند هم روز پنج‌شنبه و در پی اعدام محسن شکاری، در دوبلین تجمع کرده و با سر دادن شعارهای اعتراضی، خواستار بسته شدن سفارت جمهوری اسلامی شدند.

جمعى از ايرانیان ساكن سوئد نیز شامگاه پنج‌شنبه برای اعتراض به اعدام معترضان مقابل سفارت جمهوری اسلامی در استکهلم تجمع کردند و شعارهایی عليه علی خامنه‌ای سر دادند.

همچنین ویدیوی ارسال‌ شده به ایران‌اینترنشنال نشان می‌دهد ایرانیان ساکن پاریس برای اعتراض به اعدام محسن شکاری در برابر سفارت جمهوری اسلامی تجمع کرده و نام او را فریاد زدند.

گروه جوانان محلات تهران در فراخوانی از مردم خواست برای «خون‌خواهی» محسن شکاری، روز شنبه ۱۹ آذر از ساعت ۱۵ (سه بعد از ظهر) از میدان توحید تا فلکه دوم صادقیه در تهران راهپیمایی اعتراضی برگزار کنند.

حامد اسماعیلیون، سخنگوی انجمن خانواده‌های کشته‌شدگان هواپیمای اوکراینی هم در توییتی نوشت: «فرصت برای برنامه‌ریزی بسیار کوتاه است اما راهپیمایی‌ها و تجمعات بسیاری این شنبه و یک‌شنبه در جهان انجام می‌شود. با هر مرام و عقیده‌ای در اعتراض به اعدام بی‌رحمانه‌ محسن شکاری، به این راهپیمایی‌ها و تظاهرات برویم.


ایران اینترنشنال