ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Thu, 08.12.2022, 21:14

بیانیه‌ گروه «مشارکت جهانی»: جمهوری اسلامی «آزار اینترنتی مبتنی بر جنسیت» را متوقف کند


آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، همراه با همتایان خود در گروه «مشارکت جهانی برای اقدام علیه آزار و اذیت اینترنتی مبتنی بر جنسیت» روز پنجشنبه با انتشار بیانیه‌ای به اقدامات جمهوری اسلامی در این زمینه واکنش نشان دادند.

به گزارش صدای آمریکا، وزیران امور خارجه ایالات متحده، استرالیا، کانادا، ایسلند، نیوزیلند، شیلی، کره، سوئد، و بریتانیا در این بیانیه خواستار اقدام در مورد آزار و اذیت و سوءاستفاده اینترنتی مبتنی بر جنسیت شده‌اند و توجه‌ها را به «خشونت شدیدی» که زنان و دختران شجاع ایرانی متحمل می‌شوند جلب کرده‌اند.

در این بیانیه به «سرکوب وحشیانه» معترضان، از جمله از طریق استفاده از خشونت مبتنی بر جنسیت در ایران اشاره شده است.

وزیران امور خارجه این کشورها در بیانیه خود گفته‌اند زنان و دختران ایرانی که خواستار احترام به حقوق بشر و آزادی‌های اساسی خود هستند با «اذیت و آزار اینترنتی هدفمند توسط مقامات، دستگاه‌ها، و نهادهای وابسته» به جمهوری اسلامی ایران مواجه شده‌اند.

آنها این «سرکوب خشونت‌آمیز» مداوم معترضان، از جمله در بسترهای دیجیتال و یا از طریق محدودیت‌های اینترنتی را محکوم کرده‌اند.

در این بیانیه آمده است که زنان و دختران ایران شجاعانه از این ابزارهای ضروری حتی در شرایطی که مقامات ایرانی و حامیانش از فن‌آوری‌های مشابه علیه آنها استفاده می‌کنند بهره‌مند می‌شوند.

آنها این اقدامات را تاکتیک حکومت برای توقف جنبش‌های دموکراتیک و تقویت قدرت سیاسی توصیف کرده‌اند.

در این بیانیه تأکید شده است که خشونت مبتنی بر جنسیت با تکیه بر فن‌آوری، جان، امنیت و معیشت افراد و خانواده‌هایشان را تهدید می‌کند.

وزیران امور خارجه این کشورها همچنین از جامعه بین‌المللی خواسته‌اند تا با همکاری شرکت‌های فن‌آوری هر چه در توان دارند برای دسترسی زنان و دختران به اطلاعات اینترنتی و استفاده «کامل و مؤثر» از بسترهای دیجیتال انجام دهند.