ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Thu, 08.12.2022, 23:31

حسین محمدی، بازیگر تئاتر، یکی از ۵ معترض محکوم به اعدام در دادگاه کرج است


بر اساس اطلاعات رسیده به بی‌بی‌سی، حسین محمدی، ۲۶ ساله، از متهمان دادگاه انقلاب کرج، یکی از پنج نفری است که به اعدام محکوم شده است.حسین محمدی، هنرمند و بازیگر تئاتر است که در تاریخ ۱۴ آبان در کرج بازداشت شد.

در جلسه دادگاه انقلاب کرج که برای رسیدگی به قتل روح‌الله عجمیان، بسیجی کشته شده در حاشیه مراسم چهلم حدیث نجفی تشکیل شده، ابتدا گفته شد ۱۱ نفر متهم به افساد فی الارض هستند. سپس در روز اول دادگاه گفته شد ۱۵ نفر متهم به افساد فی الارض هستند و در روز سوم دادگاه این تعداد به ۱۶ نفر افزایش یافت.

به گفته یک منبع آگاه، حسین محمدی در روز سوم به دادگاه برده می‌شود و بسیار شتابزده پرونده‌اش بررسی و به اعدام محکوم می‌شود.

بر اساس گزارشی که ایسنا از جلسه سوم دادگاه منتشر کرده، آقای محمدی در پاسخ به سئوالات قاضی می‌گوید همراه با برادر و پسرعمویش «برای فاتحه‌خوانی برای خانم نجفی» به بهشت سکینه رفته و تنها به پرتاب «چند عدد سنگ» به ماموران نیروی انتظامی و «زدن ضربه‌ای به کفش» روح‌الله عجمیان اعتراف می‌کند.

دکتر حمید قره‌ حسنلو یکی دیگر از متهمان همین پرونده است که او هم به اعدام محکوم شده است.

بنا بر اعلام قوه قضاییه ایران، در جریان این دادگاه پنج نفر به اعدام محکوم شده‌اند و ۱۱ نفر دیگر (از جمله سه نفر زیر ۱۸ سال) به حبس‌های طولانی مدت (تا ۲۵ سال) محکوم شده‌اند.