ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Thu, 08.12.2022, 22:47

لیلا حسین‌زاده: رئیس دادگستری فارس در مورد وضعیت سلامتی من دروغ می‌گوید


پس از آن که روز گذشته رئیس کل دادگستری فارس اعلام کرد لیلا حسین‌زاده، فعال دانشجویی زندانی در زندان عادل‌آباد شیراز، ظرف دو روز اخیر توسط «دو پزشک عمومی و متخصص» معاینه شده، خانم حسین‌زاده با ارسال پیامی صوتی از زندان می‌گوید رئیس دادگستری فارس در مورد وضعیت سلامتی‌اش «دروغ می‌گوید».

به گزارش بی‌بی‌سی، کاظم موسوی، رئیس کل دادگستری فارس روز ۱۶ آذر گفته بود خانم حسین‌زاده برای اعزام به پزشک همکاری نمی‌کند و «وضعیت عمومی این زندانی خوب بوده و مشکل حادی وجود ندارد.» 

لیلا حسین‌زاده در این پیام صوتی که در صفحه اینستاگرام برادرش منتشر شده، می‌گوید: «شرم دارم حتی اگر برای لحظه‌ای بیماری ناگریزم تصویر یک قربانی مخابره کند، یا تداعی‌گر هیاهوهای پوچ جلب توجه رسانه‌ای شود. با همه این‌ها خود را موظف می‌دانم برای حفاظت از زندگی‌ام تلاش کنم و در مقابل دستگاه کذاب قضایی - امنیتی بایستم.»

خانم حسین‌زاده در این پیام می‌گوید با وجود بارها درخواست اعزام به پزشک، تاکنون هیچ‌گونه اعزام پزشکی نداشته است. او می‌گوید تنها یک بار در زندان توسط پزشک ویزیت شده که آن‌هم منجر به هیچ گونه درمان و پیگیری پزشکی نشده است.