ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Wed, 23.11.2022, 22:40

فریده مرادخانی، فعال مدنی و خواهرزاده خامنه‌ای بازداشت شد


محمود مرادخانی، برادر فریده مرادخانی خواهرزاده علی خامنه‌ای، با انتشار پیامی در حساب کاربری خود در توئیتر اعلام کرد که خواهرش امروز هنگام مراجعه به دادسرا جهت ابلاغ حکم دادگاه بازداشت شد.

در متن پیام توئیتری وی آمده است: فریده مرادخانی فعال حقوق بشر و فعال سیاسی امروز دوم آذر ماه هنگام مراجعه به دادسرا جهت ابلاغ حکم دادگاهی، بازداشت و به زندان انتقال داده شد.

فریده مرادخانی ۲۳ دی پارسال نیز در مسیر بازگشت به خانه خود در تهران از سوی وزارت اطلاعات بازداشت شد و اردیبهشت امسال با قرار وثیقه ۱۰ میلیارد تومانی و اعمال محدودیت برای خروج از استان تهران تا پایان دوره دادرسی و جلسات بازپرسی، به‌صورت موقت آزاد شد.

خانم مرادخانی چند ماه پیش از بازداشت کارزاری را در حمایت از زندانیان راه‌اندازی کرده بود.

او خرداد سال ۱۳۹۷ هم پس از سفر به سنندج و دیدار با خانواده رامین حسین‌پناهی،‌ زندانی سیاسی کُرد که به اتهام فعالیت علیه جمهوری اسلامی اعدام شده بود، بازداشت شد.

فریده مرادخانی، فرزند علی مرادخانی مشهور به «شیخ علی تهرانی» است. شیخ علی تهرانی که با «بدری حسینی»، خواهر رهبر جمهوری اسلامی ازدواج کرده بود، از روحانیون مخالف حکومت شاهنشاهی ایران بود و بعد از پیروزی انقلاب ۱۳۵۷ نیز به یکی از منتقدان حکومت جمهوری اسلامی تبدیل شد.

شیخ علی تهرانی روز ۲۷ مهرماه امسال در ۹۶ سالگی در تهران درگذشت.