ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Wed, 23.11.2022, 20:22

جان نسرین جوادی در مخاطره بسیار جدی قرار گرفته است


اخبار بسیار بدی از بند زنان زندان اوین به ما رسیده است. نسرین جوادی (اعظم خضری جوادی) عضو اتحادیه آزاد کارگران ایران روز به روز دچار وخامتِ حال بیشتری شده است. نسرین پس از چند روز بیماری و بدحالی روز شنبه ۲۸ آبان‌ماه به حالت نیمه بیهوش و در آستانه کُما به بیمارستان طالقانی منتقل شد اما پس از ۳ روز بستری و علیرغم عدم بهبودی با دستور مسئولین زندان توسط خانم دکتر میرابوطالبی ترخیص شده و به زندان اوین برگردانده شد.

تلاش‌های خانواده نسرین برای اخذ مرخصی درمانی برای او توسط دادیاری ناظر بر زندان بی‌پاسخ ماند.

نسرین جوادی روز سی‌ام آبان و بلافاصله پس از بازگشت به زندان دچار بدحالی شده به صورتی که امکان انتقال او به بهداری نبوده و در تختش داخل بند برایش سِرُم تزریق شد. ضعف شدید بدنی و ابتلا به آنفولانزای حاد سبب شده که هر غذایی را که می‌خورد بالا بیاورد. امروز نیز پس از شروع دوباره آنتی‌بیوتیک‌های قوی مجددا دچار بی‌حالی مفرط و عدم کنترل شده است.

تمامی اینها در حالی اتفاق می‌افتد که خانواده‌ی او به شکل جدی و با مراجعه به دادیاری ناظر بر زندان در تلاش‌اند تا مرخصی درمانی برای نسرین اخذ کنند اما هر بار آنها را به جای دیگری حواله می‌دهند که باید موافقت نهادهای بالاتر را بگیرید.

این مخالفت شدید مسئولین قضائی و امنیتی با آزادی یا اعزام به مرخصی نسرین نشان از عزم آنها برای به قتل رساندن او در زندان دارد.

ما فراموش نکرده‌ایم که چگونه بکتاش آبتین را به همین شکل در زندان کُشتند. علیرضا شیرمحمدعلی را در یک دسیسه‌ی امنیتی کاردآجین کردند و در آتش‌سوزی ماه گذشته تلاش به قتل‌عام زندانیان در زندان اوین کردند.

نسرین جوادی قبل از زندانی شدن، بخاطر بیماری‌های جدی و نیاز به مصرف داروهای تزریقی روزانه بخاطر پوکی استخوان شدید، از طرف پزشکان عدم توانایی تحمل حبس وی اعلام شده بود اما با اینحال وی را زندانی کردند.

حکومت جمهوری اسلامی مسئول سلامت و جان نسرین جوادی است و هر اتفاقی که برای وی روی دهد بی‌شک با خواست و اراده‌ی مسئولین حکومتی اتفاق افتاده است.

اتحادیه آزاد کارگران ایران بار دیگر نگرانی شدید خود را نسبت به وضعیت مخاطره‌آمیز نسرین جوادی ابراز می‌کند و اعلام می‌دارد که حکومت نه تنها به فکر سلامت نسرین جوادی و دیگر زندانیان سیاسی نیست بلکه درصدد قتل و آسیب رساندن به آنان است. برای همین ما از تمامی نهادهای داخلی و بین‌المللی کارگری و حقوق بشری و از تمامی انسانهای آزادیخواه می‌خواهیم تا به هر شکل ممکن نسبت به عدم آزادی نسرین جوادی واکنش نشان دهند و خواستار آزادی فوری و بی‌قید و شرط او گردند.

اتحادیه آزاد کارگران ایران- ۲ آذرماه ۱۴۰۱