ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Tue, 22.11.2022, 22:51

آلمان از ایران خواست حملات به کردستان عراق را متوقف کند


به گزارش« العربیه» وزارت خارجه آلمان، سه‌شنبه یکم آذر در بیانیه‌ای از ایران خواست حملات خود به اقلیم کردستان عراق که طی آن مناطق حضور احزاب کُرد مخالف رژیم جمهوری اسلامی را هدف قرار داده است را متوقف کند.

این در حالی است که منابع مختلف، سه‌شنبه گزارش دادند حملات موشکی و پهپادی جدید ایران، شمال عراق را هدف قرار داده و سپاه پاسداران ایران تاکید کرده که این‌گونه حملات را ادامه خواهد داد.

به گزارش رسانه‌های عراقی، طی این حملات موشکی و پهپادی، مراکز احزاب کُردستان ایران و اپوزیسیون کُرد ایران در نزدیکی اربیل و جنوب این استان عراق، هدف قرار گرفته است.

حمله به مراکز حزب آزادی کُردستان

طبق گفته یک مقام نظامی کُرد عراقی و یک مسئول پلیس محلی به «خبرگزاری فرانسه»، حملات با پهپادهای انتحاری، مراکز حزب «آزادی کُردستان» ایران را در خاک اقلیم کردستان عراق هدف قرار دادند.

خلیل نادری، سخنگوی این حزب گفت: «اقدامات احتیاطی را انجام دادیم و ساختمان‌ها را تخلیه کرده و هیچ زخمی نداشتیم».

در حالی که رژیم جمهوری اسلامی مدعی است پایگاه‌ها و مقرهای گروههای كُرد مخالف خود را در اقلیم کردستان عراق هدف قرار می‌دهد اغلب تحلیلگران و احزاب کُردهای ایرانی بر این باورند که رژیم تهران با انجام چنین حملاتی ضمن فرافکنی تلاش می‌کند با سرپوش گذاشتن بر بحران داخلی، اذهان عمومی را از خیزش انقلابی ایرانیان به خارج از مرزهای این کشور معطوف کند.