ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Tue, 22.11.2022, 22:16

آمریکا گزارش‌ها از تجاوز و تعرض به برخی معترضان زندانی را منزجر کننده خواند


ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به گزارش شبکه خبری سی‌ان‌ان درباره تجاوز و تعرض جنسی به برخی معترضان بازداشت شده گفته است استفاده مقام‌های ایرانی از خشونت جنسی به عنوان ابرازی برای سرکوب اعتراضات، شجاعت معترضان ایرانی را بیش از پیش در برابر چنین اقدامات شنیعی پررنگ می‌کند که (حکومت ایران) به منظور ارعاب و پایان دادن به اعتراضات در پیش گرفته است.

شبکه خبری سی‌ان‌ان روز گذشته با انتشار یک گزارش تحقیقی از «تعرض جنسی و تجاوز» به بعضی از بازداشت‌شدگان اعتراض‌های اخیر در زندان‌های ایران خبر داده بود.

سی‌ان‌ان با استناد به شواهد عرضه شده به وسیله تعدادی از بازداشت‌شدگان آزاد شده یا منابع بیمارستانی گفته است بعضی از زنان جوان و دختران و پسران نوجوان در زندان‌ها مورد تجاوز قرار گرفته‌اند. در موارد اشاره شده، به وقوع این گونه رفتار در بازداشتگاه‌های ارومیه و کرج اشاره شده است.

در این گزارش به نقل از یکی از قربانیان نوشته شده است: «آنها دختران زیبا و باب میل خود را انتخاب می‌کردند و سپس بازجو آنها را از بازداشتگاه به اتاق کوچک تری منتقل میکرد... آنجا به آنها تعرض جنسی می‌شد.»

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز سه‌شنبه افزود به نظر می‌رسد که رهبری ایران در تلاش برای خاموش کردن صدای منتقدان خود از هیچ کاری فروگذار نمی‌کند.

ند پرایس گفت آمریکا کماکان و با فوریت، از طریق اقدامات یک جانبه، چندجانبه و از طریق سازمان ملل متحد، به دنبال پاسخگو و مسئول دانستن کسانی است که دست به سرکوب ظالمانه و خشونت‌آمیز مردم ایران زده‌اند.

به گفته این سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گزارش‌های اخیر درباره تعرض جنسی علیه معترضان یادآور دردناکی از آن است که مردم ایران با چه مخاطراتی روبرو هستند.