ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Tue, 22.11.2022, 21:19

مرعشی: جمهوری اسلامی تا کی می‌خواهد به موهومات تکیه کند؟


دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی می‌گوید «چند ده میلیون نفر» از مردم پشتیبان معترضان خیابانی هستند و افزوده است که «جمهوری اسلامی تا کی می‌خواهد به موهومات تکیه کند؟»

به گزارش سایت خبرآنلاین، حسین مرعشی روز سه‌شنبه اول آذر گفت: ما می‌گوییم مردم ناراضی و عصبانی هستند و آن‌ها (مقامات جمهوری اسلامی) می‌گویند نه مردم راضی هستند.

او افزود: یک نظرسنجی درباره میزان رضایتمندی مردم در مورد این جنبش (اعتراضات مردمی) و مسئولان سه قوه انجام شود، اصلا هم لازم نیست نتایج این نظر سنجی را مردم بدانند، صرفا نتایج در اختیار مسئولان و رهبری قرار بگیرد؛ ضمن این‌که بد نیست مسئولان میزان محبوبیت خود نزد مردم را بدانند.

آقای مرعشی می‌گوید در بیست سال اخیر نرخ تورم کشور بالای بیست درصد و رشد اقتصادی کمتر از ۱.۵ درصد بوده است و همین منجر به ایجاد انباشتی از مشکلات برای مردم شده است.

دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی به بیان این‌که «امروز گستردگی مشکلات بی‌سابقه‌تر از همیشه است»، گفت که واگذاری مدیریت بحران اعتراضات به وزارت کشور و شورای امنیت کشور در صلاحیت آنان نیست.

او برخورد امنیتی با همه پدیده‌های اجتماعی را عامل اصلی انرژی دادن به اعتراضات خواند و گفت «تمام انرژی مورد نیاز و سوخت این اعتراض را خود دولت تامین کرده است».