ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Tue, 22.11.2022, 19:00

تجمع دانشجویان دانشگاه شریف در اعتراض به سرکوب شدید در کردستان


تجمع اعتراضی امروز دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف علی‌رغم وجود فضای امنیتی و فرستادن پیامک تهدیدآمیز به دانشجویان توسط دانشگاه، حوالی ساعت ۱۳ امروز از مقابل دانشکده کامپیوتر شروع و در ادامه به مقابل سردر جنوبی دانشگاه و دفتر ریاست دانشگاه کشیده شد. همه درب‌های دانشگاه به جز درب شمالی که فقط اجازه خروج به دانشجویان داده می‌شد، توسط حراست دانشگاه بسته شده بود. کارت دانشجویی دانشجویان توسط حراست مقابل این درب، بررسی و از آن عکس‌برداری صورت می‌گرفت. همچنین ورود تعداد زیادی نیروی بسیج و لباس شخصی جهت سرکوب تجمع دانشجویان این دانشگاه گزارش شده است.

صف‌آرایی نیروهای بسیجی و لباس شخصی مقابل دانشجویان و درگیری‌های لفظی و شعاری و فیزیکی و پرتاب اشیای مختلف بین دو گروه را در پی داشت. تعدادی از اساتید دانشگاه سعی داشتند مانع درگیری فیزیکی بین دانشجویان و نیروهای بسیجی شوند. در اوایل تجمع، یک دانشجوی این دانشگاه توسط تعداد زیادی از نیروهای بسیجی مورد ضرب و شتم قرار گرفت.

در ادامه حراست دانشگاه شریف در تعقیب یکی از دانشجویان این دانشگاه با ممانعت تعدادی از دانشجویان پسر و دختر این دانشگاه روبرو شد و در پی حرکت حمایتی دانشجویان، نیروهای بسیج به ضرب و شتم این دانشجویان پرداخته و به یکی از دانشجویان دختر تعرض کردند.

گفتنی است با وخامت حال یکی از این دانشجویان معترض که هویت وی مشخص نیست، ایشان توسط آمبولانس به بیمارستان منتقل شد.