ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Thu, 22.09.2022, 21:40

گروه «انانیموس» وبسایت رسمی خامنه‌ای را از دسترس خارج کرد


گروه هکری «انانیموس» با انتشار تصویری اعلام کرد که وبسایت رسمی علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی را از دسترس خارج کرده است.

به گزارش العربیه، پیشتر، انانیموس، سحرگاه پنج‌شنبه، ۳۱ شهریور، در صفحه خود در توییتر از هک وب‌سایت ریاست جمهوری ایران خبر داد.

انانیموس در توییتر خود نوشت: «وب‌سایت رئیس جمهوری از کار افتاد. ما در مبارزه عادلانه مردم ایران در کنار آنها هستیم.»

صبح امروز همچنین این گروه از هک و غیرفعال کردن ۳۰۰ دوربین شهری در ایران خبر داد.

این گروه سایبری، در راستای حمایت از اعتراضات مردم ایران در واکنش به قتل مهسا (ژینا) امینی توسط ماموران گشت ارشاد وب‌سایت «صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران» و «پزشکی قانونی ایران» را شامگاه چهارشنبه هک کرد.

در همین رابطه، گروه‌های هکری تمامی زیردامنه سایت‌ شهرداری تهران را مورد حمله سایبری قرار داده و عکس مهسا امینی را در صفحه اصلی آن منتشر کردند.

پیشتر گروه انانیموس وبسایت «وزارت فرهنگ و ارشاد» و سایت «بانک مرکزی» ایران را مورد حمله سایبری قرار داده بود.

این گروه اطلاع داد، در راستای همدلی با معترضین ایرانی، وبسایت‌های دولتی ایران‌ را مورد هدف قرار می‌دهد.

قطع اینترنت در ایران

به دنبال گسترش اعتراضات در ایران، عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از اعمال محدودیت در اینترنت این کشور خبر داد.

خبرگزاری «فارس» وابسته به سپاه پاسداران خبر داد که عدم دسترسی کاربران ایرانی به اینستاگرام و اختلال در واتس‌اپ با تصمیم «شورای امنیت ملی» این کشور بوده است.

گزارش‌ها نشان می‌دهد که دسترسی کاربران ایرانی به اینستاگرام از شب گذشته دیگر امکان‌پذیر نبوده و دسترسی به پیام‌رسان واتس‌اپ نیز با اختلال مواجه است.

وب‌سایت «نت بلاکس» که محدودیت‌های اینترنت را در جهان رصد می‌کند، شامگاه چهارشنبه از محدودیت شدید در دسترسی به «اینستاگرام» و «واتساپ» و قطع «اینترنت موبایل» خبر داد و آن را از زمان اعتراضات آبان 98 بی‌سابقه توصیف کرد.

سازمان «عفو بین‌الملل» در همین رابطه در توییتی نوشت: «ما به شدت نگران ایجاد اخلال ایران در دسترسی به اینترنت و شبکه‌های تلفن همراه هستیم.»

عفو بین‌الملل گفت: «از رهبران جهان در مجمع عمومی سازمان ملل می‌خواهیم که اقدامی فوری انجام دهند و مقامات ایران را تحت فشار قرار دهند تا از کشتار و مجروح کردن بیشتر معترضان در خفا جلوگیری کنند.»

جمهوری اسلامی با اختلال در شبکه اینترنت برای کند یا مسدود کردن جریان اطلاع‌رسانی استفاده می‌کند. پیش از آن با گسترش اعتراضات سراسری در پی اعلام گرانی بنزین در آبان ۹۸، حکومت ایران اینترنت را به طور کامل قطع کرد تا اخبار مربوط به اعتراضات و سرکوب به جهان مخابره نشود.