ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Thu, 22.09.2022, 9:14

اتحادیه اروپا بسته تحریمی جدیدی علیه روسیه آماده می‌کند


جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که به منظور شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک آمریکا به سر می‌برد، از آماده سازی بسته تحریمی جدید علیه روسیه خبر داد.

بورل پس از برگزاری نشست ویژه و فوق العاده با وزرای خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا در نیویورک در اینباره اظهار کرد: بسته تحریمی جدید شامل موارد محدود کننده علیه مقامات و بخش‌های اقتصادی روسیه خواهد بود.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با بیان اینکه دمتری کولبا، وزیر خارجه اوکراین نیز در بخشی از نشست ویژه وزرای امور خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا شرکت کرده، افزود: مشخص است که پوتین تصمیم به نابودی اوکراین گرفته است. به دلیل شکست در بخش نظامی نیز تلاش می‌کند که تمام اوکراین را به روش‌های مختلف از بین ببرد.

وی همچنین با اشاره به اعلام وضعیت بسیج نسبی در روسیه و برگزاری همه‌پرسی غیرقانونی در بخش هایی از اوکراین، گفت که مسکو به شکل متناوب دیگر کشورها را به استفاده از سلاح های کشتار جمعی از جمله سلاح هسته ای تهدید می‌کند.

بورل در بخش دیگری از سخنان خود اقدامات روسیه را تهدیدی علیه امنیت جهان و مسبب افزایش فزاینده قیمت انرژی در سطح بین المللی دانست.