ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Mon, 19.09.2022, 10:27

گوگوش کنسرت خود در فرانکفورت را به مهسا امینی تقدیم کرد


گوگوش، خواننده پرطرفدار ایران، کنسرت شامگاه یکشنبه خود در شهر فرانکفورت را به مهسا امینی، دختر ۲۲ ساله‌ای که در بازداشت گشت ارشاد جان باخت، تقدیم کرد و او را «دختر ایران» نامید.

به گزارش رادیو فردا، خانم گوگوش در ابتدای این کنسرت با صدایی که از اندوه می‌لرزید با اشاره به حکومت جمهوری اسلامی گفت: «بیش از چهل سال است این گرگ‌ها تمام مهساها را می‌کشند تا با ایجاد غم و غصه ما را هم به مرور از درون خود بکشند. چه باید کرد؟»

وی سپس از حاضران اجازه خواست که این کنسرت و تمام ترانه‌های آن را به یاد و خاطره مهسا امینی تقدیم کند و به یکدیگر قول بدهند که حامی تمام مهساها و زنان کشور ایران باشند.

مرگ مهسا امینی هنگامی که در بازداشت عوامل گشت ارشاد در تهران بود، خشم عمومی را در میان ایرانیان برانگیخته است. این میان گزارش‌ها و شواهدی مبنی بر ضرب و شتم خانم امینی به هنگام بازداشت وجود دارد و از جمله چندین پزشک با مشاهده تصویر او بر تخت بیمارستان گفته‌اند که خون‌ریزی از گوش و کبودی زیر چشم علائم ضربه به سر می‌تواند باشد.

این در حالی است که وزیر کشور امکان ضربه مغزی خانم امینی بر اثر ضرب و شتم را رد کرده و گفته که او بیماری قبلی داشته است. اما امجد امینی، پدر مهسا امینی، در گفت‌وگو با پایگاه خبری «امتداد» عنوان کرده که بر اساس تماس‌های بسیاری از دخترهایی که آن روز با مهسا بازداشت شده بودند، مطمئن است که «او را زده‌اند».

خانواده مهسا امینی همچنین این ادعا را که او سابقه بیماری داشته است، رد کرده‌اند.