ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Mon, 19.09.2022, 8:53

زلنسکی از آمادگی برای حملات بیشتر علیه روسیه خبر داد


دویچه وله: ولودیمیر زلنسکی، رییس جمهوری اوکراین، در ویدیوهای روزانه‌اش از حملات جدید علیه نیروهای روسیه در داخل اوکراین خبر داد. او در آخرین پیام ویدیویی‌اش گفت: «شاید به نظر برسد که بعد از یک سری پیروزی به دست آمده، حالا مدتی نبرد آرام خواهد بود اما چنین نیست و سکونی وجود نخواهد داشت.»

به گفته زلنسکی آمادگی برای حملات بعدی با هدف بازپس گیری ماریوپل، خرسون و ملیتوپل در حال انجام است.

بازپس گیری کریمه

زلنسکی عنوان کرد برنامه اوکراین تنها بازپس گیری مناطق اشغال شده از ۲۴ فوریه به بعد نیست بلکه مناطقی در شرق این کشور که توسط جدایی‌طلبان مورد حمایت روسیه اداره می‌شوند و نیز شبه جزیره کریمه که از سال ۲۰۱۴ به اشغال روسیه درآمده باید پس گرفته شوند.

زلنسکی تصریح کرد: «تمام اوکراین باید آزاد شود.»

از آغاز حمله روسیه به اوکراین در ۲۴ فوریه تا کنون بخش بزرگی از خاک این کشور در جنوب و شرق به اشغال نیروهای روسی درآمده است. در حال حاضر مسکو حدود ۱۲۵ هزار کیلومتر مربع از خاک اوکراین را در تصرف خود دارد که کریمه را نیز شامل می‌شود. این وسعت معادل یک پنجم کل خاک اوکراین است.

”مذاکره بی‌معناست”

مشاور رییس جمهور اوکراین گفته در شرایط کنونی و با توجه به اعمال جنایات جنگی از سوی سربازان روسیه مذاکره بی‌معناست.

میخائییلیو پودولیاک گفته است: «کوتاه بگویم، روند مذاکره که در آن دیدار روسای جمهوری صورت بگیرد در شرایط کنونی بی‌معناست.»

او برای این حرفش سه دلیل آورده است: نخست آنکه در صورت انجام مذاکرات، روسیه تلاش خواهد کرد تا مناطق اشغال‌شده را حفظ کرده و به این تصرف مشروعیت قانونی بدهد.

دوم آنکه این مذاکرات می‌تواند برای مسکو فرصت تجدید قوا فراهم کند تا حملات خود را در جبهه جدید ادامه دهد و سوم اینکه روسیه باید در قبال جنایات مرتکب شده در اوکراین پاسخگو باشد.

مشاور و سخنگوی زلنسکی تاکید کرده که مذاکره زمانی ممکن است که نیروهای اوکراین مناطق اشغال‌شده را پس گرفته باشند. به گفته او در آن زمان می‌توان درباره پرداخت غرامت و نیز تحویل دادن جنایتکاران جنگی گفت‌و‌گو کرد.