ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Thu, 04.08.2022, 11:40

وزارت اطلاعات: ۱۰ عضو داعش را بازادشت کردیم!


وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی روز پنجشنبه ۱۳ مرداد ۱۴۰۱ مدعی شد که ۱۰ عضو داعش را بازداشت کرده است.

وزارت اطلاعات در اطلاعیه خود ادعا کرده اعضای داعش را در مناطق غرب و جنوبی کشور بازداشت کرده است. این وزارتخانه در ادامه این اطلاعیه آورده است ماموران وزارت اطلاعات «با آمادگی پیشینی مجاهدان گمنام وزارت اطلاعات و تحت نظر داشتن مُزدوران از مبدأ ترکیه و عراق، تروریست‌های تکفیری را در دو منطقه غرب و جنوب کشور بازداشت و کلیه‌ تجهیزات انفجاری، وسایل ارتباطی و سلاح‌های همراه آن‌ها را به‌طور سالم کشف و ضبط کردند. ضمناً با توجه به تیراندازی تروریست‌ها در زمان بازداشت، دو دلاور مرد گمنام مجروح شدند که ان‌شاءالله مشمول ادعیه‌ی عزاداران حسینی قرار گیرند.»

معمولا این نوع خبرهای نهادهای اطلاعاتی و امنیتی جمهوری اسلامی با خبرسازی و جعل و دروغ همراه است و بعد از چند روز دروغ‌شان آشکار می‌شود.

چند هفته پیش وزارت اطلاعات ادعا کرد گروهی را پیش از انجام عملیات انفجار و خرابکاری در تاسیساتی حساس بازداشت کرده است. بنابر ادعای وزارت اطلاعات، گویا این عده قرار بوده مرکز مهمی را در اصفهان منفجر کنند و افراد هم گویا در همین مناطق مرکزی ایران بازداشت شده بودند. اما بعد از چند روز معلوم شد تعدادی از اعضای کومله را در مرزهای شمال‌غرب ایران، اندکی پس از ورود به کشور بازداشت کرده‌اند.

با ترورهایی که اسرائیل در سال‌های اخیر،‌ به‌ویژه در یک سال گذشته در ایران انجام داده و نیز بازداشت‌شدن ده تن از ماموران وزارت اطلاعات که برای ترور یک گروه توریستی اسرائیلی در استانبول به ترکیه رفته بودند، نهادهای امنیتی جمهوری به شدت بی‌آبرو شده‌اند. حالا با خبرسازی‌های جعلی تلاش می‌کنند چهره خود را بازسازی کنند.