ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Tue, 21.06.2022, 9:16

رئیس اطلاعات سپاه ایران «تحت تعقیب» اسرائیل


مقامات امنیتی اسرائیل روز یکشنبه، با استناد به اطلاعات رسیده به سرویس‌های اطلاعاتی در تل آویو اعلام کردند که مقام ایرانی متهم به انجام انتقام‌جویی علیه اسرائیل در خاک ترکیه و جاهای دیگر، حسین طائب رئیس سازمان اطلاعات سپاه پاسداران است و این فرد تحت تعقیب است.

به گزارش الشرق الاوسط، مقامات امنیتی اسرائیل در گفت‌وگو با رسانه‌های عبری گفتند: «طائب اخیراً به دلیل تعداد زیاد ترورها (مقامات ایرانی) مورد انتقاد شدید و اتهامات بی‌توجهی قرار گرفته است. بنابراین برای او این موضوع به یک انتقام شخصی تبدیل شد».

طبق گزارش‌ها، طائب «به خاطر سابقه طولانی سوءاستفاده و ارعاب شناخته شده است و به عنوان یک فرمانده ظالم و مرگبار شناخته می‌شود. دستگاه اطلاعاتی اسرائیل به خوبی او را تعقیب می‌کند. همچنین تصمیم گرفته است که موضع خود را در قبال وی به عنوان نوعی هشدار و تهدید و شاید اعلان قصد حذف فیزیکی وی اعلام کند».

بنی گانتز وزیر دفاع اسرائیل دیروز گفت: «اسرائیل آماده است با حملات گسترده به هر آسیبی که به شهروندانش وارد شود، در هر کجا که باشد، پاسخ دهد». رسانه های اسرائیلی این اظهارات را تهدیدی شخصی برای طائب تلقی کردند.

نفتالی بنت نخست وزیر اسرائیل نیز به نوبه خود و به نشانه تغییر قوانین درگیری با ایران از شهروندان خود خواست از سفر به ترکیه خودداری کنند.

وی گفت: «این روزها شاهد تلاش های ایران برای هدف قرار دادن اسرائیلی ها در نقاط مختلف خارج از کشور هستیم. سرویس های امنیتی تلاش می کنند تا تلاش ها برای انجام این عملیات تروریستی را قبل از انجام آنها خنثی کنند».

وی افزود: «ما به حمله به فرستندگان تروریست ها ادامه خواهیم داد... زیرا قانون جدیدی که دنبال می کنیم این است که طرف فرستنده هزینه را می پردازد».