ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Mon, 20.06.2022, 21:27

سازمان سینمایی به فیلم «برادران لیلا» پروانه نمایش نمی‌دهد


سازمان سینمایی اعلام کرد که به فیلم «برادران لیلا» به کارگردانی سعید روستایی پروانه نمایش نمی‌دهد. سازمان سینمایی دلیل این اقدام را سرپیچی تهیه‌کننده و کارگردان فیلم از مقررات عنوان کرده است.

به گزارش بی‌بی‌سی، در بخشي از این اطلاعیه نوشته آمده است: «فیلم برادران لیلا به دلیل تخلفات آگاهانه از جمله شرکت در جشنواره های خارجی بدون عبور از مجرای قانونی و اخذ پروانه نمایش، سرپیچی از مقررات و اصرار بر ارائه نسخه اصلاح نشده برغم تعهدات صورت گرفته و استمرار بر تخلف و مداومت بر آن حتی بعد از جشنواره کن و شرکت در جشنواره مونیخ و در نهایت اعلام رسمی کارگردان محترم مبنی بر عدم پذیرش اصلاح فیلم، این فیلم تا اطلاع ثانوی و تا رفع موانع ایجاد شده، صلاحیت اخذ پروانه نمایش را نخواهد داشت».

سعید روستایی، کارگردان فیلم برادران لیلا دقایقی پس از انتشار این خبر با انتشار پستی در اینستاگرم به این تصمیم اعتراض کرد و نوشت: «برادران لیلا را با خون دل ساختم، با جگر سوخته. برای ساختنش تمام روحم زخمی شد. لطفا بیش از این نسوزانیدم».

فیلم برادران لیلا موفق شد در دوره اخیر جشنواره فیلم کن جایزه معتبر فیپرشی را دریافت کند. سعید پورصمیمی، ترانه علیدوستی، پیمان معادی، نوید محمدزاده و فرهاد اصلانی از جمله بازیگران این فیلم هستند.

حضور عوامل فیلم برادران لیلا روی فرش قرمز کن هم با واکنش‌های زیادی در ایران روبرو شد. به خصوص پس از انتشار تصویر بوسه نوید محمد‌زاده و همسرش فرشته حسینی روی فرش قرمز، بسیاری از نهادها و چهره‌های محافظه‌کار در ایران به آن با تندی واکنش نشان دادند و خواستار برخورد با عوامل این فیلم شديد.