ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Mon, 20.06.2022, 13:16

ادامه اعتراضات در شهرک صنعتی محمودآباد اصفهان


رادیو فردا: در پی گسترش دامنه اعتراض‌ها و اعتصاب‌ها در نقاط مختلف ایران در روزها و هفته‌های گذشته روز دوشنبه، ۳۰ خرداد اعتصاب شهرک صنعتی محمودآباد در اصفهان وارد سومین روز و تجمع اعتراضی کامیونداران در تهران وارد دومین روز شد.

اعتصاب «شهرک صنعتی محمودآباد در اصفهان» که از آن به عنوان «قطب سنگ کشور» نام برده می‌شود از روز شنبه، ۲۸ خرداد آغاز شده است و بنا بر گزارش‌ها کار در ۲ هزار کارخانه سنگ این منطقه متوقف شده و ۳۰۰ هزار کارگر در پی این اعتصاب دست از کار کشیده‌اند.

به گزارش یکی از کارگران این شهرک صنعتی، موضوع اعتصاب در این شهرک، هفته گذشته توسط رئیس اصناف این شهرک در یک سخنرانی عمومی مطرح شد. به گفته این منبع آگاه، رئیس اتحادیه پس از این سخنرانی توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد و پس از دو روز و به دلیل تهدیدها، خواستار توقف اعتصاب شده بود.

بر اساس اظهارات این کارگر، اصناف شهرک صنعتی محمودآباد بی‌اعتنا به تهدیدها از روز شنبه، اعتصاب خود را با تعطیلی واحدهای صنفی خود آغاز کرده‌ و اعلام کرده‌اند که از روز یکم تیر از تردد تریلی در خیابان‌های شهرک نیز جلوگیری خواهند کرد.

هم‌زمان در تهران نیز کامیون‌داران در روز دوشنبه برای دومین روز پیاپی در برابر ساختمان راهداری در خیابان دمشق تجمع کردند. به گزارش کاربران شبکه‌های اجتماعی، شماری از کامیون‌داران معترض شب را در مقابل ساختمان راهداری به سربرده اند و اعتراض خود را امروز ادامه داده‌اند.

در همین حال گزارش شده است که شمار قابل توجهی از ماموران نیروی انتظامی و نیروهای امنیتی موسوم به «لباس شخصی» امروز در خیابان دمشق تهران حضور دارند. در هفته‌های گذشته بسیاری از شهرهای ایران، صحنه تجمع‌های اعتراضی اصناف و اقشار مختلف جامعه بوده است.

بازنشستگان، معلمان، کارگران، کشاورزان و بازاریان از جمله گروه‌هایی هستند که با برگزاری تجمع‌ و سردادن شعار، اعتراض خود را به وضعیت نابسامان اقتصادی اعلام کرده‌اند. بیشتر این تجمع‌ها با سرکوب نیروهای انتظامی و امنیتی و بازداشت شماری از فعالان صنفی روبه‌رو شده است.