ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Mon, 20.06.2022, 11:50

به صدا درآمدن برخی آژیرهای خطر در اسرائیل


رسانه‌های اسرائیل می‌گویند به صدا درآمدن آژیرهای خطر در ایلات و بخش‌هایی از بیت‌المقدس ممکن است در نتیجه تلاش ایران برای حمله سایبری باشد.

به گزارش بی‌بی‌سی، روزنامه هاآرتص چاپ اسرائیل از قول منابعی در ستاد فرماندهی حفاظت داخلی نوشت دیشب با به صدا درآمدن آژیرها، دستور آماده‌باش کامل به نیروها داده شد.

با اینحال به گفته ارتش اسرائیل هیچ نفوذ امنیتی اتفاق نیفتاده است.

اسرائیل اخیرا شاهد افزایش حملات سایبری بوده و رسانه‌های این کشور برخی از آنها را به ایران نسبت داده‌اند. به گزارش هاآرتص در ماه‌های اخیر ایران برای جذب عوامل جدید برای فعالیت بر ضد در تلاش بوده است.

هاآرتص می‌گوید ماه گذشته فاش شد ایران سعی کرده از حساب‌های جعلی در فیس‌بوک و واتس‌اپ برای جمع‌آوری اطلاعات درباره شهروندان اسرائیلی‌ استفاده کند. زمستان گذشته چهار زن اسرائیلی متهم به همکاری با عوامل اطلاعاتی ایران شدند که با واتس‌اپ و فیسبوک با آنها در تماس بودند.

تنش در مناسبات ایران و اسرائیل در ماه‌های اخیر افزایش چشم‌گیری داشته است. مقام‌های ایرانی اسرائیل را پشت پرده ترور صیاد خدایی سرهنگ نیروی قدس، شاخه برون مرزی سپاه پاسداران می‌دانند و ابراهیم رئیسی و فرماندهان سپاه از «انتقام» صحبت کرده‌اند.

اسرائیل هفته پیش به شهروندانش هشدار داد که به ترکیه سفر نکنند یا بسرعت از آنجا خارج شوند.

وزارت خارجه اسرائیل می‌گوید ایران برنامه‌هایی برای هدف قرار دادن شهروندان اسرائیلی در ترکیه داشته است. ایران به این موضوع واکنش رسمی نشان نداده است.