پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - Thursday 28 March 2024
ايران امروز

iran-emrooz.net | Tue, 17.05.2022, 8:34

تخلیه ۲۶۴ سرباز اوکراینی از آزوفستال

ستاد کل ارتش اوکراین طی بیانیه‌ای اعلام کرد که طی توافقی ۲۶۴ سرباز که ۵۳ نفر از آنها به شدت مجروح شدند، از کارخانه آزوفستال در ماریوپل که در محاصره روسیه بود، تخلیه شدند.

به گزارش آناتولی، در این بیانیه آمده است که پادگان ماریوپول ماموریت رزمی تعیین شده خود را به پایان رسانده و فرماندهی عالی نظامی به فرماندهان واحدهای نظامی کارخانه متالورژی آزوفستال دستور داده تا جان پرسنل را نجات دهند.

در این بیانیه تصریح شد که عملیات نجات سربازان در این کارخانه که توسط سربازان روسی محاصره شده بود، همچنان ادامه دارد.

تخلیه ۵۳ سرباز به شدت مجروح انجام و آنها به بیمارستانی در شهر نووازوفسک منتقل شدند. ۲۱۱ سرباز دیگر به اولنفکا منتقل شدند تا از طریق روش مبادله به منطقه تحت کنترل ارتش اوکراین اعزام شوند.

در این بیانیه آمده است که تلاش‌ها برای نجات سربازان باقی مانده در آزوفستال ادامه دارد.

ولادیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین نیز در سخنانی برای مردم کشورش در مورد اخراج سربازان از آزوفستال گفت که روز سختی برای محافظت از کشور و مردمانمان بود.

وی ابراز امیدواری کرد که به لطف ارتش اوکراین، اطلاعات، تیم مذاکره کننده، سازمان ملل متحد و صلیب سرخ بین المللی، سربازان در آزوفستال بتوانند جان خود را نجات دهند.

زلنسکی با اشاره به اینکه سربازان اوکراینی برای بازگشت به خانه‌های خود به کار و زمان نیاز دارند، گفت: تاکید کنم که اوکراین به قهرمانان نیاز دارد. این اصل ماست فکر می‌کنم هر کسی که منطقی باشد این کلمات را درک خواهد کرد.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024