چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Wednesday 24 April 2024
ايران امروز

iran-emrooz.net | Mon, 06.12.2021, 23:23

آلمان پیشنهادات هیئت ایرانی در مذاکرات وین را غیرقابل پذیرش دانست

العربیه: در حالی که تاریخ بازگشت طرف‌های مذاکرات وین به میز گفت‌وگوها هنوز مشخص نیست، آلمان در ادامه ابراز بدبینی‌ طرف‌های مذاکرات نسبت به روند احیای برجام، اعلام کرد که پیشنهادات هفته گذشته هیئت ایرانی در وین، غیر قابل قبول است.

سخنگوی وزارت امور خارجه آلمان دوشنبه، ۶ دسامبر، با بیان این که پیشنهادهای ایران، غیرقابل قبول است، تاکید کرد که برلین همچنان خواهان دنبال کردن مسیر دیپلماتیک در مورد پرونده هسته‌ای است، اما در عین حال هشدار داد که فرصت رو به پایان است.

او همچنین افزود: «ما پیشنهادها را با دقت و تمام و کمال مطالعه کرده‌ و به این نتیجه رسیدیم که ایران تقریباً تمام حل و فصل‌هایی را که قبلاً طی ماه‌ها مذاکرات دشوار به دست آمده بود، نقض کرده است.»

علاوه بر این، سخنگوی وزارت امور خارجه گفت که این پیشنهادات «مبنای لازم برای پایان موفقیت‌آمیز مذاکرات را فراهم نمی‌کند. ما منتظریم هیئت ایرانی پس از رایزنی در تهران، با پیشنهادهایی واقع‌بینانه به وین بازگردد.»

این موضع آلمان پس از آن مطرح شد که وزارت امور خارجه ایران با دفاع از پیشنهادهای هفته گذشته هیئت اعزامی آن به مذاکرات وین، غربی‌ها را متهم به وقت‌کشی کرد.

شایان ذکر است که هفتمین دور مذاکرات وین برای احیای برجام که پس از ماهها وقفه از سر گرفته شد بدون دست‌یابی به نتیجه‌ای شکست خورد.

طرف‌های غربی رویکرد ایران در این دور از مذاکرات وین را زیاده‌خواهی و «ناامیدکننده و نگران‌کننده» توصیف کرده بودند.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024