پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - Thursday 28 March 2024
ايران امروز

iran-emrooz.net | Mon, 06.12.2021, 22:01

گزارشی از آخرین وضعیت هیراد پیربداقی؛ تحصن مادری بیمار

هیراد پیربداقی، فعال کارگری با گذشت یک ماه از زمان بازداشت کماکان به صورت بلاتکلیف در بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین نگهداری می‌شود.

تداوم بازداشت این فعال کارگری علیرغم تعیین قرار وثیقه صورت گرفته است. آقای پیربداقی از زمان بازداشت تاکنون در تماس‌های خود به فشار نیروهای امنیتی برای “همکاری و اخذ اعتراف اجباری” اشاره کرده است. ستار ه جلالی، مادر این شهروند علیرغم سرما و ابتلا به بیماری از روز گذشته با تحصن مقابل دادسرای اوین خواستار پاسخگویی در خصوص وضعیت فرزند خود شده بود.

یک منبع مطلع در این خصوص به هرانا گفت: «روز شنبه هیراد با خانواده تماس گرفته و از صدور قرار ۸۰۰ میلیون تومانی برای خودش خبر داد. به گفته او تاریخ برگه برای ۳ آذرماه بوده با این حال از آزادی‌اش جلوگیری شده بود. پس از مراجعه خانواده به دادسرای اوین به آنها گفته شد که فعلا آزادی منتفی است. امروز که روز دوم تحصن مادر هیراد بود، بعد از ۱۵ دقیقه به او گفته شد که به داخل دادسرا مراجعه کند و نصیری پور قصد ملاقات با او را دارد.»

به گفته این منبع علیرغم انتظار چندین ساعته خانم جلالی نهایتا به او گفته شده است که طی ۴۸ ساعت آینده پرونده آقای پیربداقی جهت تعیین شعبه ارسال خواهد شد.

این منبع مطلع در ادامه افزود: «نصیری پور علنا به پدر هیراد گفته است شنبه اینطور تشخیص دادیم که میخواهیم آزادش کنیم حالا اینطور تشخیص میدهیم که باید پرونده به دادگاه برود!»
هیراد پیربداقی به همراه عسل محمدی در تاریخ ۱۵ آبان‌ماه با ضرب و شتم بازداشت شده و منزل آنان مورد تفتیش نیروهای امنیتی قرار گرفت.

آقای پیربداقی در تاریخ ۱۶ آبان‌ماه در خصوص اتهام اجتماع و تبانی مورد تفهیم اتهام قرار گرفت. علیرغم پیگیری‌های خانواده تاکنون از مصادیق اتهام این شهروند اطلاعی در دست نیست. در تاریخ ۲۰ آبان‌ماه نیز عسل محمدی به یکی از سلول‌های عمومی بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل و نهایتا در تاریخ ۱ آذرماه با تودیع قرار کفالت از زندان اوین آزاد شد.

پیشتر یک منبع مطلع در خصوص وضعیت آقای بداقی به هرانا گفته بود: «با وجود سرد شدن هوا تنها یک دست لباس به این شهروند بازداشتی داده شده که باید همان را شسته و خیس به تن کند؛ همچنین اجازه خرید مایحتاج نیز به او داده نمی‌شود.»

هیراد پیربداقی و عسل محمدی در تاریخ ۱۴ آبان‌ماه به همراه ۸ تن از فعالین مدنی دیگر با حضور در دفتر قضایی نسبت به نگهداری متهمان در سلول‌های انفرادی اعلام شکایت کردند.

تا زمان تنظیم این گزارش از دلایل بازداشت این شهروند اطلاعی در دست نیست.

هیراد پیربداغی پیشتر نیز به دلیل فعالیت‌های مسالمت‌آمیز خود و دفاع از حقوق کارگران سابقه بازداشت و محکومیت داشته‌ است.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024