پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - Thursday 18 April 2024
ايران امروز

iran-emrooz.net | Sun, 05.12.2021, 12:10

قتل ناموسی در سنندج: یک زن ۳۳ ساله توسط برادرانش کشته شد

یک زن جوان اهل یکی از روستاهای اطراف سنندج به دلیل هرآنچه ناموس خوانده می‌شود به دست برادرهای خود به قتل رسید.

برپایه گزارش رسیده به سازمان حقوق بشری هه‌نگاو، غروب روز جمعه ۱۲ آذر ۱۴۰۰ (۳ دسامبر ۲۰۲۱)، یک زن جوان با هویت سحر مرادی ۳۳ ساله توسط برادرهای خود به نامهای حمید و امید مرادی در روستای باوهریز (باباریز) از توابع سنندج به قتل رسید.

به گفته یک منبع مطلع، سحر مرادی که مادر دو فرزند بوده و همسرش را به نام (حیدر رضایی) دو سال پیش از دست داده است، به دلیل ارتباط با فرد دیگری توسط برادهای خود با ضربات چاقو به قتل رسیده است. گفتنیست که سحر حضانت فرزندان خود را بر عهده داشته است.

پس از پیگیری‌های هه‌نگاو معلوم شده که روز چهارشنبه ۱۰ آذر ماه حمید و امید سحر را به دلیل رابطه با فردی دیگر به شدت کتک‌کاری کرده و به دلیل شدت جراحات به بیمارستان کوثر سنندج منتقل شده است. سحر مرادی روز جمعه از بیمارستان ترخیص و به منزل مادرش شببو رضایی بازگشته بود که همانجا توسط برادرهایش با ضربات چاقو به قتل رسیده است.

هه‌نگاو پیشتر گزارش داده بود که روز شنبه ۱۳ آذر ماه بدون هیچگونه مراسمی جسد سحر مرادی در روستای زادگاهش به خاک سپرده شده است.

تا زمان تنظیم این خبر هیچ یک از قاتلین توسط نیروهای انتظامی بازداشت نشده‌اند.

با استناد به گزارشی که هه‌نگاو هفته گذشته منتشر کرده بود، از ۲۵ نوامبر ۲۰۲۰ تا ۲۵ نوامبر ۲۰۲۱ دست‌کم ۴۴ زن در شهرهای مختلف کُردستان به قتل رسیده‌اند که ۱۱ مورد آن (۲۵٪) قتل ناموسی بوده است.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024