جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 29 March 2024
ايران امروز

iran-emrooz.net | Tue, 19.10.2021, 22:54

فرنگیس مظلوم، فعال مدنی جهت اجرای حکم حبس احضار شد

فرنگیس مظلوم، فعال مدنی و مادر زندانی سیاسی، سهیل عربی طی ابلاغیه‌ای جهت اجرای حکم حبس احضار شد.

به گزارش هرانا، بر اساس ابلاغیه‌ای که در تاریخ ۲۷ مهرماه ۱۴۰۰ توسط شعبه ۱ واحد اجرای احکام دادسرای اوین به ریاست امیرحسین تاریان صادر و به این شهروند ابلاغ شده است، از خانم مظلوم خواسته شده تا ظرف مدت ۵ روز از زمان درج ابلاغیه در سامانه الکترونیکی ثنا در این شعبه حاضر شود.

فرنگیس مظلوم در تاریخ ۳۱ تیرماه ۹۸ در منزل خواهر خود بازداشت و به بازداشتگاه وزارت اطلاعات، موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد. خانم مظلوم نهایتا در تاریخ ۱۶ مهرماه ۹۸ با تودیع قرار وثیقه ۲۵۰ میلیون تومانی و تا پایان مراحل دادرسی از زندان اوین آزاد شد.

وی مدتی بعد توسط شعبه ۶ بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب اوین مورد تفهیم اتهام قرار گرفت.

فرنگیس مظلوم پیشتر در تیرماه ۹۹ توسط شعبه ۲۹ دادگاه انقلاب تهران به صورت غیابی محاکمه و از بابت این اتهامات مجموعا ۶ سال حبس تعزیری محکوم شد. شش هم‌ پرونده‌ای خانم مظلوم در این پرونده نیز به احکام حبس محکوم شدند. پس از درخواست واخواهی خانم مظلوم نسبت به صدور این حکم جلسه دادگاه وی در تاریخ ۴ شهریورماه و ۷ مهرماه ۹۹ در شعبه ۲۹ دادگاه انقلاب تهران برگزار و رای ۱۸ ماه حبس صادر شد.

خانم مظلوم نهایتا توسط شعبه ۲۹ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی سیدعلی مظلوم از بابت اتهام “اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم از طریق ارتباط گیری با سازمان مجاهدین خلق” به ۱ سال حبس تعزیری و به اتهام “فعالیت تبلیغی علیه نظام و به نفع گروه های معاند نظام” به ۶ ماه حبس و مجموعا به ۱۸ ماه حبس تعزیری محکوم شد.

این حکم اسفندماه سال گذشته در دادگاه تجدیدنظر استان تهران عینا تایید شده که با اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، مجازات اشد یعنی ۱ سال زندان برای وی قابل اجرا است.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024