جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 19 April 2024
ايران امروز

iran-emrooz.net | Wed, 22.09.2021, 16:50

ترامپ از نیویورک تایمز و برادرزاده‌اش شکایت کرد

“دونالد ترامپ” رئیس جمهور سابق آمریکا علیه “مری ترامپ” برادرزاده خود و روزنامه “نیویورک تایمز” شکایت و خواستار دریافت ۱۰۰ میلیون دلار غرامت شد.

به گزارش عصرایران به نقل از “خبرگزاری فرانسه”، ترامپ ادعا می‌کند که نیویورک تایمز “با نقشه ای موذیانه” اسناد مالیاتی او را به دست آورده است. این رسانه به خاطر نگارش گزارش تحقیقی در باره مسائل مالی ترامپ برنده جایزه “پولیتزر” شد.

پولیتزر معتبرترین و معروف ترین جایزه روزنامه نگاری جهان است که به یاد روزنامه نگاری به همین نام در آمریکا، معروف شده است. این جایزه هر سال در آمریکا اهدا می شود.

شکایت دونالد ترامپ در شهر “دوشس کانتی” ایالت نیویورک ثبت شده و اشاره دارد که “دیوید بارستو”، “سوزان کریگ” و “راس بونتر” خبرنگاران نیویورک تایمز “جنگ گسترده ای را برای به دست آوردن سوابق مالیاتی محرمانه دونالد جی ترامپ” راه انداخته اند.

در این شکایت آمده است: “متهمان از توطئه‌ای موذیانه برای به دست آوردن پرونده‌های محرمانه و بسیار حساس استفاده کرده‌اند و از اسناد به دست آمده به عنوان وسیله‌ای برای مشروعیت بخشیدن به آثار منتشر شده خود استفاده کردند”.

نیویورک تایمز و سه روزنامه‌نگارش در سال ۲۰۱۹ به خاطر تحقیقات خود در زمینه امور مالی و مالیاتی خانواده ترامپ برنده جایزه “پولیتزر” شدند.

به گفته هیات جایزه پولیتزر این گزارش “ادعاهای ترامپ در باره ثروت خودساخته او را رد کرد و نشان داد که امپراتوری تجاری وی با فریب مالیاتی شکل گرفته است”.

در گزارش معروف نیویورک تایمز در باره ترامپ آمده است که او مبلغی معادل ۴۰۰ میلیون دلار امروزی را از املاک و دارایی‌های پدرش دریافت کرد و با طرح‌های فریب کارانه از پرداخت مالیات آنها گریخت.

“مری” دختر “فِرد ترامپ” بزرگترین برادر دونالد است که در سال ۱۹۸۱ بر اثر عوارض ناشی از مصرف الکل درگذشت.

او در کتاب خاطرات سال ۲۰۲۰ خود تحت عنوان “بیش از حد اما همیشه ناکافی: چگونه خانواده ام خطرناکترین مرد جهان را خلق کرد” به افشای این موضوع پرداخت که منع اصلی تحقیقات نیویورک تایمز بوده است.

طرح شکایت ۲۷ صفحه‌ای ترامپ ادعا می‌کند که خبرنگاران نیویورک تایمز بی وقفه “مری ترامپ” برادرزاده او را دنبال کرده اند تا او را برای “خروج غیرقانونی و قاچاق مدارک از دفتر ترامپ برای نیویورک تایمز متقاعد کنند”.

“کریگ” گزارشگر نیویورک تایمز در اوایل صبح روز چهارشنبه به وقت آمریکا در توییتر نوشت: “من در خانه مری ترامپ را زدم. او در را باز کرد و فکر می‌کنم به این می‌گویند روزنامه‌نگاری”.

ترامپ بازنده است

این شکایت ادعا می‌کند که مری ترامپ با ارائه این اطلاعات مفاد توافقنامه‌ای را نقض کرده که در سال ۲۰۰۱ بین دونالد و “فرد” بر سر املاک پدرشان امضا شده است. براساس این توافق جزئیات توافقنامه قابل انتشار نبودند”.

رئیس جمهور سابق به دنبال ۱۰۰ میلیون دلار خسارت و غرامت و همچنین تمام عواید حاصل از کتاب برادرزاده خود است.

به گزارش شبکه “ان بی سی”، مری ترامپ عمویش را “بازنده” خواند.

مری ترامپ گفته است: “او در حال فنا است و در این شرایط به هر چیزی چنگ می‌زند”.

وی افزود: دونالد مثل همیشه سعی دارد موضوع را عوض کند.

ترامپ در نیویورک به دلیل تخلفات مالیاتی و دیگر تخلفات مرتبط با سازمان ترامپ تحت پیگرد سازمان های مربوطه قرار دارد.

وزارت دادگستری در ماه آگوست به خزانه داری دستور داد تا با همکاری کنگره کمیته‌ای را بررسی اسناد از شرکت ترامپ تشکیل دهند. اسنادی که ترامپ و سازمان او مدت‌ها از افشا و ارائه جزئیات آن خودداری کرده اند.

براساس قانون، روسای جمهور آمریکا ملزم به انتشار جزئیات مالی خود نیستند اما ترامپ اولین رئیس جمهور پس از دوران ریاست جمهوری “ریچارد نیکسون” است که جزئیات مالی زندگی شخصی خود را منتشر نکرده است.

واکنش تایمز

“دانیل رودز” سخنگوی روزنامه نیویورک تایمز در بیانیه ای اعلام کرد: “پوشش رسانه‌های تایمز از مالیات “دونالد ترامپ” و گزارش های دقیق آن درباره منافع عمومی به شهروندان اطلاع رسانی کامل کرد”.

وی افزود: این شکایت تلاشی است برای خاموش کردن سازمان های خبری مستقل و ما قصد داریم قاطعانه از خود دفاع کنیم”.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024