جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 19 April 2024
ايران امروز

iran-emrooz.net | Wed, 22.09.2021, 16:17

مقام آمریکایی: از جایی به بعد مذاکره با ایران امکان‌پذیر نیست

یک مقام ارشد دولت ایالات متحده با اشاره به تعویق‌انداختن مذاکرات احیای برجام از سوی ایران، گفت که از جایی به بعد مذاکره با ایران غیر ممکن خواهد بود.

به گزارش العربیه، روزنامه «واشینگتن پست»، سه‌شنبه ۲۱ سپتامبر، در مصاحبه‌ای با یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا به نقل از او نوشت که این کشور آماده بازگشت به میز مذاکره است اما «جدول زمانی در اختیار ندارد» و ممکن است حتی در صورت آمادگی ایران، مذاکره برای آمریکا به یک گزینه غیر ممکن تبدیل شود.

این مقام ارشد آمریکایی که نخواست نامش فاش شود، گفته است که چنانچه ایران اکنون پای میز گفت‌وگو ننشیند «مذاکره می‌تواند از جایی به بعد غیرممکن شود. چرا که پس از مدتی فرایند پیشرفت‌های هسته‌ای آن‌ها برگشت‌ناپذیر خواهد شد و بازگشت به برجام، دیگر ممکن نخواهد بود.»

او در مورد مذاکرات پیش رو گفت: «هنگامی که به آن مرحله برسیم، باید جایگاه خود را ارزیابی کنیم و قدم‌های بعدی را بسنجیم.»

این مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا در واکنش به چینش جدید تیم مذاکره‌کننده ایرانی نیز گفت: «اگر مذاکره‌کننده‌ی ارشد آن‌ها تغییر کند، کار ما سخت خواهد شد.»

او با اشاره به این‌که ایرانی‌ها برای مذاکرات پارامترهایی را مطرح می‌کنند که از اساس، با موضوعات قبلی مناقشه‌شده متفاوت است، عنوان کرد: «به‌رغم آشنایی با تیم قبلی، موفق به کاهش سطح اختلافات نشدیم، حال اگر این تیم عوض شد، بسیار دشوار است که بتوان نتیجه سریعی به دست آورد.»

پس از خروج ایالات متحده از توافق هسته‌ای و کاهش شدید تعهدات برجامی ایران، مذاکرات جدیدی در ماه آوریل گذشته میان تهران و کشورهای حاضر در برجام با حضور غیر مستقیم آمریکا آغاز شد.

این مذاکرات پس از انجام ۶ دور با روی کار آمدن ابراهیم رئیسی، در ۲۰ ژوئن متوقف شد و تاکنون تاریخ جدیدی برای از سرگیری آن تعیین نشده است.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024