جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 29 March 2024
ايران امروز

iran-emrooz.net | Wed, 22.09.2021, 11:27

موضع آمریکا درباره تغییر تیم‌ مذاکره‌‌کننده ایران

موضع آمریکا درباره تغییر تیم‌ مذاکره‌‌کننده ایران: با تیم قبلی که آشنا بودیم نتوانستیم فاصله‌ها را کاهش دهیم چه برسد به ...

بنابر گزارش فارس یک مقام وزارت‌خارجه آمریکا که نامش فاش نشده، درباره تغییر تیم مذاکره‌کننده ایران به روزنامه واشنگتن‌پست گفته:

«اگر مذاکره کننده اصلی تغییر کند و ما همچنان نتوانیم با ایران گفت‌وگوی مستقیم داشته باشیم و آن‌ها با پارامترهای اساسی متفاوتی با آنچه ما مذاکره کردیم بیایند، به مشکل می‌خوریم. ما حتی با مذاکره کنندگانی که با آن‌ها آشنا بودیم نیز نتوانستیم شکاف‌ها را از بین ببریم؛ اگر شما آن متغیرها را تغییر دهید، کاهش شکاف‌ها بعید است به سرعت اتفاق بیفتد».

این مقام ارشد آمریکایی گفته: «ما جدول زمانی نداریم ولی آماده‌ایم به میز مذاکره برگردیم اما گر آن‌ها نخواهند که به زودی به میز مذاکره بازگردند یا آنها بازگردند و موضع‌های ناسازگار با شرایط بگیرند بنابراین یعنی آن‌ها می‌خواهند برنامه هسته‌ای‌شان را ادامه دهند»

در هفته‌های اخیر جواد ظریف جای‌اش را به حسین امیرعبداللهیان داده و امیرعبداللهیان هم به‌جای عراقچی، که چهره‌ارشد تیم مذاکره‌کننده ایران، بود، باقری ‌کنی، از مذاکره‌کننده‌های دوره سعید جلیلی و از مخالفان برجام، را به معاونت سیاسی وزارت‌خارجه برگمارده است.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024